frallorna

Direktlänk till inlägg 20 september 2022

Länge sedan...

Av Lena - 20 september 2022 12:26


Oj va tiden gått, över en vecka... lite trött & mycket jobbande & efter detta såååå vackra Bröllop vi fick bevittna nu i lördags kl 15.00 så sjönk jag väldigt i min energi, trött trött trött... att vara högsensitiv är då inte en tillgång för mej som många ändå tycker  



 

Gubbens ena son gifte sej med sin vackra brud, sååååå vackert & lite anorlunda, både en Präst från Svenska kyrkan & deras Pastor från Frikyrkan dom tillhör...


    Så mycket musik & vackra sånger  



 

När vi gick in i kyrkan regnade det, men efter 1 timmes vigsel lyste solen   hur fantastiskt!!!



Alla 110 gäster skulle såklart Gratta dom båda, tog sin lilla tid & vi ställde oss längst bak, då hann vi få säga några ord åxå ha ha, & fick ett läckert kort på en mycket lycklig Brudgum  





En liten parantes bara, åkte hem under en paus för att rasta Malte & sedan ta honom med, så vi enklare kund rasta honom där, då hann jag åxå skicka några foton till min syster, då vi inte fick ha våra mobiler på då en gäst var elalergisk, hur som skickade jag denna bild & på natten när vi kom hem & jag satte på min mobil läser jag hennes svar -men vad har Dennis för storlek på sin vänstra sko?? alltså jag bröt ihop, vek mej & skrattade säkert 10 minuter så jag inte ens fick luft!...



... ja de kan man ju fråga sej?     detta är andra gången min mobil spelar mej ett spratt! första var denna i somras...


 


... då Sam blev delad mitt itu!   



Ett fartfyllt Bröllop, fotografering av hela släkten tog sin tid men i all väntan pratade jag med människor jag inte sett på många många år & vädret var ju bra! mingel med snittar & dryck...



... innan det belv dags för buffe maten


Denna veganska & glutenfria tårta var outstanding magisk god!  


 


Ja så mot slutet hände något så fint, efter alla tal som var massor! inge fega blyga där inte! ha ha ALLA ville hålla tal & berätta anekdoter osv, mycket sång & musik & diverse lekar... men så släcktes belysningen ner & denna sång börjades sjunga   en låt jag & gubben sjöng mycket med våra vänner på den tiden vi träffades i ungdommen, för över 40 år sedan & vi var med i en frikyrka -många ljus tändes på gaveln av alla bord & gick sedan från hand till hand tills dom nådde brudparet, medans alla sjöng, gubben & jag kunde den utantill, blev ev nostalgi flach & så vackert  så otroligt mäktigt  


       


     


Mååånga gäster!!fina precenter, här en del, en rolig minnes bok skapades av en polaroidkamera ha ha roliga atrealjer att toka sej med, vi i familjen tog ett helt uppslag  Men när timmen var 23.30 sköts borden åt sidan & dans ledd av Brudparet började, musik -Jerusalema-... ja då valde vi att tacka för oss efter en fantastisk fest  



Sändag morron, vaknade på soffan i köket & Ungen på magen, solen glimmade in & vi bestämde oss för att...



... ta upp Gullan, & vet ni, det blev inte någon sjötur i år, vi tänkte flera gånger men annat kom emellan...




... 3 till gjorde detsamma så vi fikade emellan, en så skön dag & många prat om gårdagens fest



Gullan är så enkel att ta upp så hon lägger sej tillockmed själv på vagnen!  



Måndag & lilla Ungen med sin älsklingsleksak, en hårsnodd, tänker på Flickan med svavelstickan när jag ser detta, så nöjd med det lilla,  jaknappt något





          Ja så Drottningens begravning, vacker, & vilken Katedral! wow... men mitt i detta kan jag inte låta bli att tycka lite synd om "Prins" Harry... lite utanför, för att man vill leva lite mer vanligt... tänk vilket ja i alla fall någotsånär vanliga liv dom ändå får leva, & ja & Camilla, hon har nog heller inte haft det så lätt som heller inte Prinsessan Diana hade det...


 


... se så fin hon var i limefärgad dress på Harrys Bröllop, redan då tyckte jag hon såg så godmodig varm & öm ut & det tror jag hon var åxå & älskade alla sina barn & barnbarn & inte minst sina vovvar   


Nu väntar 2 jobbnätter, sedan tar vi en vilohelg  solen lyser, höstkyla, vi ska ta oss en promenad Malte & jag sedan ska blommorna in, det pratas om frost...


            Kram till de som kikar in  

 
 
wiolettan

wiolettan

21 september 2022 17:09

Vilket härligt bröllop ni var med på. Det verkar vara hur trevligt som helst.
Undrar vad det var för sång ni sjöng där tillsammans då ljusen vandrade fram till brudparet? Det har jag också varit med på. Då min förra mans äldsta son gifte sig, det blev högtidligt och mäktigt.
Så roligt att få se alla fina bilder. Ungen gillar jag skarpt, en härlig katt. (Hoppas att Malte inte blir sotis).
Ha det fint och sköt om dig.
Tack för de fina medkännande orden inne hos mig.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

22 september 2022 19:04

Hej!

Ja det var så fint, sången lade jag ut texten på, jag skulle tro att du hört den någon gång, den har sjungits i många herrans år, en lovsång, åtminstone i Frikyrkor av olika slag, läs texten så kanske du kommer på melodin, eller skriv in någon rad på Youtube & du säkert får upp den så du kan lyssna!

Malte gillar inte Ungen, så vi har en grind emellan i huset, Unen skulle mer än gärna bli kompis med Malte men tyvärr inte tvrt om, dumbomen där aja baja... ;)

Ja oj vad ni gått igenom & jag förstår att man får lite andra värderingar efter en sådan pärs... så glad att ni båda mår bättre & att Mysingen piggnar på sej *hjärta*

Varm stor mjuk kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards