frallorna

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2022

Semester...

Av Lena - 15 augusti 2022 19:44


Så kom vi då till Orsa camping, lite senare än tänkt, ca 17 & en påbörjad kvälls sol, helt otroligt härlig anläggning & speciellt för barn! såååå mycket att göra, lekparker studsmattor badparken & inte minst Orsasjön med sand & så långrunt det kan bli! känslan när vädret var som vi hade, 26-27 grader kändes det som utomlands   


Såklart tog jag med alla utslagna luktärtor innan vi åkte   



Det har cyklats...





 



... vi har gungat på sån stor rund gunga så farmor trodde hon skulle ramla av  



 



                  Ljuvligt  




Det här är deras så generösa & fantastiska hundbad! WOW va!



Malte & jag sov i fram...



... & gubbarna i bak  ...



... & Malte blev yr av glädje när dom började vakna & han fick komma bak & gosa ner sej, han älskar Sam & Sam honom  




Roligast att hoppa är på kvällen när luften släpps ur studsmattorna, sådär vid 22, det tar sin tid & studsen blir så stora då & det alla barn väntar på ha ha...



 





Badparken fick 5   av 5 möjliga av Sam... efter en lång stund fick jag denna bild, så med barn, fullt i folk, vill ju inte fota bland alla badare...




... & efter 2 timmar var det dax för kvälls golf.




Denna underbara man fick tyvärr så ont i ryggen på lördags morron, så han blev liggandes, sedan sittandes & till slut kunde han golfa med oss, tack & lov för tabletter & lite ryggmasage 



Lördag kväll & lite fuktig luft, inte kallt men han fick värma ryggen & Malte fick en filt om sej, & han har verkligen fått se mycket, vi som hade första parkett av plats, den bästa & närmaste studsmattan, & så många hundar som gått förbi, i fredas var han så stridig för alla vovvar men inte skällig, men resengerade till slut så på fred kväll & lördag följde han dom bara med blicken, & det ytterst noga    



Men allt har ett slut & på söndag ceckade vi ut kl 12.00



Inatt sov jag med denna Ungen, så ljuvlig & så lycklig att jag" var hemma igen, för det är lixom min Ungen  ena sonen har skött honom på bästa sätt, gett mat & godis enligt konstens alla regler  



Kom hem & pang på med tv:n final i hästhoppning & "vi" fick ett andra GULD! ena sonen & en grannkille hade kapat hela enormt stora höga & breda syrenhäck mellan oss & grannen, så vi fick en bättre utsikt, nu är det mina hallon så måste kapas åxå & sedan vill grannen ta ner mer sly på sin tomt, utsikt utsikt ha ha


 


Häftigt!  tyckte vi & blev så överaskade! nu är busken ca 40 cm hög & får börja om & bli tät nerifrån, tyvärr visar inte bilden sanningen, den är finare i verkligheten   



Min fina veterinär kompis & granne kom upp på långfika & klämde Malte där bak, hon fick ett stort fång med luktärter med sej, en magnifik bukett! för när vi kom hem hade mitt luktärts stånd fått fnatt & det blommade nått otroligt! nu först, sena i start men nu är det bara att plocka & plocka, för dom måste plockas annars bildas inga nya...     ...



... när hon gick så kom jag på att jag skulle åka till skogen nära oss & hämta lite gulingar & jag hittade tll en stuvning så jag kunde bjuda älsklingen på kantarelltoast delux nu på kvällen...



... & Malte njöt i den mjuka mosskanten 


3 så intensiva dagar men fantastiska & att få rå om vårt barnbarn  han är så enkel på alla vis, förnöjsam, rolig pratsam & ja vi har haft så kul alla 3   


Nu skulle det vart blåbärsplockning både i morrn & på onsdag, men det blir bara onsdag & vi hoppas regnet ska hålla sej borta då


I morrn ser jag på min väderapp att det ska bli åska till & från hela dagen, det har åskat idag åxå, såklart blir det ju ofta så efter lång värme, så det passade ändå bra att det blev så, hade ju såklart inte lämnat Malte själv hemma den stunden  


Borta bra men ack så hemma bäst! & 3 dagar kändes som vanligt mycket längre ha ha


Ja så har några dagar förlöpt, det mest fantastiska väder, fred. sköna moln som gav skugga & lördag mindre med moln men efterssom vi ställde husbilen på tvären fick vi ändå hyffsat med skugga hela dagen, så Malte har haft det kanon där han legat & spanat, fått så många promenader från tidig morron "mor alena" till sena mörka kvällar, inte långa men många   nya dofter & miljö, så när sonen kom in på söndag när vi kom hem, drack han vatten & somnade på golvsängen & vaknade inte ens! aldrig hänt innan, kabb slut, det tar att ha semester, gamle man  


                Kram till dej som kikar in 

                                         Carpe Diem   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards