frallorna

Direktlänk till inlägg 24 juli 2022

Söndag...

Av Lena - 24 juli 2022 22:19


Torsdag kom & vi åkte till kollonilotten vi hjälper till att vattna...



... inte så torrt men vi vattnade krukor & växthus då värmen var väldigt påslagen  ...



... staket runtom så Malte fick vara lös, han & husse tog sej lite fika på trappen i skuggan, fast vi upplevde inte att det var så varmt då vi kunde vara i skuggan den dagen



Ja så fick denna pajsaren en 4 hjuling, begagnad & lyckan var total...



 


Ny hjälm, inte som på sönernas tid då en hjälm vägde flera kg, numer görs dom vädigt lätta, & han har börjat sommarjobba för att kunna tanka den, men är samtidigt medveten om att den drar så lite så så mycket behöver han inte hjälpa till att städa å så  



Sonens familjekatt Josefin, en ljuvlig äldre dam...


 


... som äääälskar sin husse såååå mycket & ville ha lite mys där han låg på gräset & pratade i mobilen  


  Så blev det freda natt & ett långvarigt åskoväder drog in med besked, & på sonens Blixt app visade det att blixten slog ner mellan oss på gräsmattan... men inget gick förlorat då vi redan vid första mullret drog ur allt, ingen ide att riska nått. Jag satt ute på altanen från 23.30 tills 02.30 & begrundade ovädret vars blixtar slog & bändade en i natten, ett långt skådespel verkligen  



Ungen som gömt sej innan såg jag inte till på natten trotts intensivt lockande, men kom in i arla morronstund & gick ut först vid middan igen, då vi åkte till hamnen för att se till Gullan efter nattens oväder...



Så söt du är Malte där du tittar efter "pappa" som gick ombord...



... & spännande att se ner i vattnet  



En promenad där & sedan tog vi en bilfika


 


Igårkvällst bjöd vi in fina grannarna på mat, sååååå mysigt, 7.5 timme senare bröt dom upp, fulla av mat, efterätt, godis & snacks av alla de slag, öl & vin & vi hade så kul & pratade på hela kvällen, spelade musik, & gick igenom allt & alla ha ha   det blir så mörkt om nätterna nu, tände ljuskronan, fint & mysigt sken & väldigt så den lyser upp, nästan som en taklampa  



Idag på eftermiddagen efter en lååång sovmorron tog vi en tur till ett svampställe jag har & vad skådar mitt högra öga? jo att det blir så enorma mängder blåbär så jag vet inte vad!! stora & fina men liiite sura ännu, behöver lite mer sol & värme, sen så kan man fylla frysen   


Knatade till vår sittplats  



... gjort goa toastar till dom 2 medans jag undersökte...



... svampbacken & jo dom satt där! massor fast små, så jag låter dom växa ett tag till & skulle nu någon hitta hit? ja då blir dom ju jätteglada!   



Malte moss tvättade sej 


Ja så gick några dagar.


Är heeelt vilsen i dagar, noll koll på vilken dag det är, haft ledigt för länge... & den fortsätter ytterligare 1 vecka till tillsamans. Jag blev ju lite dålig där i början av juni så jag har inte jobbat sedan dess, men snart drar det igång igen, så är det, men än leve ledigheten!  & vi tycker vi vart lediga ihop en hel lång sommar tillsamans (5 v), det har gått långsamt & vi har  tagit den i piano takt, tycker nästan synd dom dom som börjat den nu, känns som om sommaren är slut? å andra sidan har vi haft augustisemestrar i nästan hela våra liv, men nu vetekattsingen om inte juli smäller högre? blir man kanske gammal & klok? nädå, dom mörka vackra augustikvällarna är så fina, allt dämpar sej lite, många börjar jobba & & det blir lite glesare med folk, det har onekligen åxå sin charm  


I morrn är det måndag, de vet jag, enligt väderappen ska det regna, gör inget, då kan man se på tv hela dan ha ha   här BEHÖVS verkligen städas men det skiter jag i  /extrem bohem Lena   




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards