frallorna

Alla inlägg den 26 juli 2022

Av Lena - 26 juli 2022 20:59


Hittade ett sött kort på Malte simmare här på bloggen, tog en skärmdump, tror han är 2 år, i ungdommen, när inget var farligt bara att plumsa i & simma 



Efter en natt i himlasängen   


 Så mystiskt med min Forell begonia som ofta blommar såhär, men så kom hon ut på grönbete & då har andra klasen på samma blomma fått denna  klase!???   hur kommer det sej??? jag förstår ingenting, helt olika blommnings sätt & färg, mystiskt men vacker   Min andra som jag inte kan namnet på just nu växer rakt upp har fått denna klase som alltid vart ljust ljust rosa!? nu mörkt rosa, båda stod även förra året ute på altanen, denna såg ut såhär förra sommaren    skillnad va!


Nåja, glad för alla mina blommor, hade en period i livet i många år då alla dog av vattenbrist  


Idag hade jag tid hos Optikern jag alltid gått hos, synen bra men nu blir det progresiva, såklart måste jag ha bästa sortens slipning, blir nog nog så kymigt i början ändå, bågar måste åxå bli dom som jag tyckte bäst om, fast inte så knusslig -du får låna hem & prova i lugn & ro, men nej jag provade några stycken & hittade ett par, inga långa funderingar, jag ser ju ändå inte hur det blir riktigt då jag inte ser mej själv förens på 1 dec från spegeln, men personalen är vänliga & kommer med råd, fick åxå 1 par solglasögon med samma slipning på köpet, valde med brun nyans på glasen, jag som alldrig kunnat använda solglasögon sedan jag slutade med linser pga för torra ögon för flera år sedan, kan ju nu vila ögonen soliga somrar & vita vintrar med solglasägon på ha ha va bra!  Priset? ja det är en annan femma  


Just nu 2-0 till England, har inte sett en enda match hitills, men har 4:an på för denna, fotboll har aldrig vart min grej, men kan ju hoppas Sverige får till det ändå... 


Snart hopp i säng, upp tidigt för Malte har träff med sin veterinär på Ulltuna  


                                  Kram på er   

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards