frallorna

Direktlänk till inlägg 22 februari 2022

Sol & luktärtor...

Av Lena - 22 februari 2022 17:54


Sent igårkvällst



Vaknade till en strålande dag & vi begav oss ut på en skön promenad... 



... mot Romme Alpin & asfalten var framme!! vilket vårtecken  



... men som altid ville han inte gå ända fram, för pappa var ju inte med -du är som en vallhund Malte, vill ha din flock samlad   gick genom nya byn & här är skridskobanan, en fin en  ...


 


... & Sam har blivit så duktig på att åka skridskor, gösses så fort barn lär sej Här med pappa på en skridskobana inne i stan.

Den banan vi har i byn som är under gårdagens snö är perfekt & aldeles bredvid oss  Sam som har 2 bästisar som åxå lärt sej i år, & fina föräldrar som gör helgutflyckter till olika skridskorinkar & grillar korv  


Ja vi hade åxå så mysigt om vintrarna & på skridskorinkar med sönerna när dom var barn, & även skjutsade till olika rinkar med kompisar, & såklart rygga med limpmackor med ost & varm choklad...   


Hoppsan, nästan hemma & vi fick med en gubbe på bilden där längts bort  



Tröttnar aldrig på vår panorama utsikt  



Dagens lunch bidde inte linsgrytan utan jag tog upp kålpajen jag gjorde & frös in, den som spar han har & mums!



Ja så har fåglarna av alla de arter små till stora fått matpåfyllning några gånger, & där sitter en av alla Domherrar...



... fåglarna jäser, en blandning av skalade & oskalade solrosfrön, russin, havregryn, linfrön, hirs, ost m.m



Pappafika & några tråkiga kex & sedan smarrig rulltårta, kaffet skippade jag/Malte  


Ja så gjorde jag det jag tänkte redan förra våren, att köpa Luktärtor från Zetas! klickade hem denna magiska blå som ändrar färg under "uppväxten"...   ... sedan denna rosa dripplade...   ... & seda denna röda, alltså dessa från Zetas får så långa skälkar & långblommade ända in i höst & frosttåliga, återstår att göra en hög pallkrage till framsidan av huset där solen flödar mer än på baksidan, & till Luktärtor ska det vara ett bra djup till rötterna annars vill dom inte riktigt & så lite "guldvatten" då & då ha ha & tänker att mitt giftfria blir kanon  hoppas jag lyckas att få dom till att växa som Viktoria Skoglunds!!   googla henne eller via Insta & se & häpnas hennes Luktärtor & all annan blommande grönska...


             Kram på er mina fina läsare     


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards