frallorna

Direktlänk till inlägg 21 februari 2022

OS & friska vindar...

Av Lena - 21 februari 2022 16:49

Igår morse hade vi kallt, men under dagen blev det sådär skönt i solen igen...


      Alltså där igår morse kännde jag mej Finsk  vilken otrooooligt spännande match ända in i kaklet!! gösses Amalia... 



Grattis Finland till OS GULD & tack för en spänning som var hemsk   



Så blev en vända till kyrkparken, kände att där skulle det vara ok att gå utan att halka på isen...



... Malte som är så glad & yster när vi är hela hans familj...



... tätt tillsamans  



... blev en skön lånpromenad


 


Ja så vaknade gubben & Malte, när matchen var över, föga intreserade



Så skulle då ovädret slå till natten till idag...



... men här började det snöa först vid 06 tiden, 2 timmar senare hade redan fått...



... på tok för mycket  



... & så kom blåsten, hujedamej så fort det gått till Blåkulla om häxorna vart framme!  det har blåst nått infernaliskt, huset knakade & man fick en kallsup när man öppnade ytterdörren...



... men ändå så mitt i detta var fåglarna ivrigare än någonsin & en flock på runt 15 Domherrar kom på lunch! bara att gå ut & fylla på, skotta &... ja det blåste ju igen, men fyllde på & skottade 3 gånger under dagen & ost till Skatorna & Svenska Ingrid Marie äpplen till Koltrastarna  



Jo vad mer har hänt? glömde visa min godislåda som jag fyllde på vid storhandlingen sist   alltså detta märkes Fíkon måste vara dom godaste i världen  & några prutt Katrinor  



Bidde ingen promenad idag, för under snön är isen glashal, jodå, det kände jag minsan när jag var ut till fåglarna, så vid vända 2 & 3 hade jag mobilen i fickan ifall jag skulle ramla & bryta benen, men det gick bra  & trots att jag har brodd så når den inte ner till isen gånger som dessa, utan snön glider undan.


Ja så blev det den där fika väntan på pappa...




Ääääntligen!/Malte



Nej nej inte Ungens mat gamle man! 



Det söar fortfarande men inte lika mycket som under dagen, & under dagen på radion gick det ut varningar om avåkningar mest hela tiden... & blåsten den håller fortfarande i så det dånar ute, jag hade fyllt upp 4 tillbringare med vatten, då det skulle kunna bli strömavbrott pga nerfallna träd, men ännu har inget hänt & inne har vi varmt & gott  tyvärr skulle jag visa Ungen på förmiddagen hur eländigt vädret var ute, ja vi brukar göra så så han får se & förstår att inne är skönast, men vad hände då? jo dörren tog vind & blåste upp med ett brak & Ungen blev rädd & flög ut & rakt ner i värsta snönhögen & försvann!   men hoppade upp & for iväg under altanen... & där stod jag & gapade... & hur mycket jag än ropat hela dagen kom han inte in igen, & hans sköna igloo är helt igensnöad, undra vart du är vännen?...


Nåja, i morrn ska visst bli en stålande soldag med minus 7 vid kl 07.00 sedan varmare & skönare under dagen




   

 


Bilder från gårdagens härliga dag i Särna för syster med familj   idag har det nog inte vart lika fridfullt & soligt där  



Skulle städa, men det får vänta, satte mej & såg 3 avsnitt av Första hundejten England   alltså mina tårar rinner i en strid flod mest hela tiden... finns på tv4 playen, så många vilsna själar som vill ha nya hem, hemlösa & inlämnade & oönskade...


Nu ska jag fixa lite mat till gubbens morron-matdosa, gjorde en dubbel dubbelgryta med min magiska Linsgryta igår,den fick han idag, till i morrn blir det nått annat, men jag ska äta av den tills jag spricker! 



                  Hej hej i blåsten!!   



 
 
Sarplaninac

Sarplaninac

22 februari 2022 08:24

God morgon
Oj va snö, här regnade det sista stråket bort igår, kvar är bara is idag. Men solen lyser åtminstone
Kram

http://www.sarplaninac.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards