frallorna

Alla inlägg den 19 oktober 2020

Av Lena - 19 oktober 2020 21:17


Ville såååå gärna ha mer trattar idag innan snön som ska komma i morrn, solen strålade & Malte fick följa med...



... men som det ante mej så fanns det inga här! inte plockat heller vad jag kunde se, var ju i skogen en bit bort igår, där kammade jag åxå noll  fast hittade en hel del på samma plats som i lördags, som tur var & så skönt



Vi hoppade in i bilen & for vidare till nästa plats, där jag & kompisen plockade över 20 liter på ett kick förra året! idag INTE EN ENDA TRATT!   hur är det möjligt?? inte heller här ett enda spår av en tratt eller att någon skulle ha plockat... 




-Äru lessen nu mamma?   /Malte



- nej inte alls, men förvånad? jag trodde det var regnet som saknats förut, men inte ens regnet har ju fått upp trattarna! jodå på andra platser. Nåja,hur som så hoppade vi in i bilen igen & for till plats 3, dit jag & Malte for flera gånger förra hösten i oktober & hämtade korgvis! ... 



... men där fanns inte ett spår av trattar!!?? eller jo, 3 torkade & torrare än mina torkade i torkskåpet, fattar inte? & inte heller här ser det ut som människor gått innan...



... men vi hade det skönt ändå  & Malte njöt, faktiskt huvudsaken  



Solen strålade från en...



... blå himmmel &...



... dagen var ljuvlig 



När jag kom hem kom sonen med fru & Sam, fick denna så vackra rosbukett som tack för att dom fick en skön & fantastisk helg & Sam detsamma  


Som tur är så har jag torkat gårdagens trattar, har några burkar nu! & visst kommer trattarna överleva den snö som ska komma i morrn, klass 1 varning utfärdad över oss, jag kommer hålla mej hemma, uch för att ut i första snövädret när säkert ine alla fått på sina vinterdäck, vet ju alldrig vem man möter...


Lite spännande känns det allt, att vakna till vitt! tvära kast från idag...


nåja, det ska sedan redan på onsdag regna & + grader på väg en tid fraamåt, så det vita är nog borta fortare än fortast & i helgen utlovas sol & då får jag väl försöka fånga lite fler trattar  jag behöver massor för att kunna känna mej generös att använda trattar resten av året. Men! jag blev inte helt lottlös vad gällde svamp idag & igår i den fadda trattskogen, för jag har hittat en hel del jättefina kantareller! inte fy skam & man får vara glad för det  


Sådär ja, Malte har ett litet sår ovanför ena ögat, inte efter någons skogstur utan det har kommit ändå, läkt fint men gick upp i morse, han fick ändå följa, blev inte sämre men strukit på den fantastiska Manuka G honungs salvan, kommer göra honom gott  


Kram & hej i morrn mitt vinterland...         

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards