frallorna

Alla inlägg den 7 oktober 2020

Av Lena - 7 oktober 2020 17:54


Idag kan jag lova att Kungen va bra sugen på min förmiddagssmotie på blåbär, dadlar & mandelmjölk  



Förmiddagspromenad, var på väg genom byn när Rådjursbarnet stod där på vägen på väg in till en gård med mycket äpplen, vi stannade & hon vände... för att strax efter skutta tilbaks in på äppelgården, så då vände vi så hon fick mumsa på i lugn & ro 



In till stan igen & när jag var hemma igen en promenad som förvandlats till sol 


 



Titta vilka fina & småsliskiga svampar som ploppat upp på gräsmattan!...



... påminner både om en bläckfisk & en så combuchasvamp  kanske ska jag äta upp den?   



Har gjort en gryta på ekologiska grönsaker, fräste curry...



... & tomatpurre, sedan kokosmjölk & massa andra kryddningar, blev god, men jag borde lärt mej att just Curry & kanel blir konstigt i mitt smaklösa sinne, men den blev god till slut efter en hel del trollande med kryddor  



Bäddat rent i 2 hundbäddar med påslakan från mamma, passar perfekt i mitt hus då jag är brun, orange & grön   gärna diarrebrun & toalettgrön, har med åldern att göra tror jag, eller ett arv efter mormor & farmor  



Här är annars Märtas favvoplats, oftast nära elementet, men just här vlev det för varmt 


Blev en fin dag till slut 


Grytan står på kylning & i morrn ska den frysas in, åt en portion med ris mmmmmums  


                         Kramiz   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards