frallorna

Alla inlägg den 31 oktober 2020

Av Lena - 31 oktober 2020 20:52


Ville ha mer svamp i i regnet & diset, fixade tårta i en glasskål & kaffe till gubben, 2 sorters hundgodis till M & M & gav oss iväg, eftersom Malte spräckt upp sitt ögonbryn igen, det som vart så gott som läkt, suck... så fick han inte vara med mej i skogen, nu småduggade det i alla fall fast det hade inte han brytt sej i, de vet jag  men så fick det bli & bara knata med pappa på vägen i skogen, lixom Märta...



... så satt dom där i massor! euforisk lycka trots att jag plockat dom i 39 år...




... men va? en så vacker skogsbäck, den skulle verkligen kunna bli perfekt varma somrar framöver, inte långt alls att gå...



... slingrade sej så vackert neröver...



Detta blev min fångst för dagen, skogen såg lika ut långt långt bort, dit kommer jag åka strax igen!  



Dom här 2 & gubben hade det mysigt i bilen medans jag löpte amok i skogen, fikade & så  



Här kan man skönja en linje mellan land & sjö...



... här inte alls men åndå fantastiskt vackert på sitt vis



Åkte till St Tuna Kyrka, där var rena autostradan av folk & bilar, gösses Amalia, nu kom människorna fram i Coronatider! vi besökte gubbens familjegrav & där ligger hans farmor & farfars, farfars föräldrar & syskon, en liten storasyster som inte blev gammal & mamma  ...



Lade en bukett, granris & tände ljus 



Hemma igen öste jag över trattar i en bunke & tog bilen 150 meter bort till I-B, härligt att göra någon glad   blev sittandes där i en timme & pratade, mysigt  



Väl hemma blev det en trattsås, tog ett blomkålshuvud & skar i skovor & lite huller om buller, gjorde en glase av olja, chipotle, tomatpasta, soja & aningen agave, penslade på 3 gånger & mot slutet strödde jag på sesam, näringsjäst & flingsalt, alltså fullkomligt magiskt gott!!  åts med diverse annat gott  



I torsdags när jag tog Malte med till skogen för att fixa lite krans ris & kolla efter lite trattar, så åkte jag som vanligt på "min" väg, åkte Citroen & den kan man hissa upp! hur perfekt! så den var hög & plötsligt i uppförbacken med stora stenar blev det mer & mer lerigt, till slut över 1 dec med bara lera! kunde inte se stenar, alltså va??? höll gasen lite hög, hade jag stannat hade jag stått där jag stod, bilen halkade hit & dit, jag var så konsentrerad så jag kunde inte ens andas tror ja  att backa tillbaks var inget att tänka på, trodde det skulle bli bättre efter S kurvan... där stod en Flismaskin, gubben hejade & jag for vidare på den bättre hälften, trodde jag... men hjälp, det som inte skulle kunna bli värre blev värre än värst, bilen slang jag höll farten, vi for som en pingpong boll i den 2 dec sörjiga leran, höll andan... när jag till slut anade en bättring drog jag ett djupt andetag & tackade någon däruppe att jag slapp hamna i diket, gå tillbaka till Flisgubben & be om hjålp...  


Så otroligt många hyggen där nu & virke både här & där efter vägen, sönderkörda skogsvägar har jag sett men detta var värre än värst, undra hur den ska kunna bli ok igen?  funderade ett tag på att åka dit & sätta upp en skylt, men så blev det inte...


Ja oj vad denna svamp kan försätta en i mohaaaaa  


I morrn i regnet ska jag ta hand om svampen & torka


Ser på Så mycket bättre, ganska så bra & härliga artister  


               Kram kram i mörkret utanför   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards