frallorna

Direktlänk till inlägg 28 juli 2020

Bär & bebis...

Av Lena - 28 juli 2020 21:23


Tidigt i morse plockade jag av 3 liter svarta vinbär & gjorde gelé, inte så nyttigt men väldigt gott ibland till maten, Baffes plats när han vill ha uppmärksamhet & mat!



Några droppar regn kom redan då, men vid lunch var dom några fler men inte så många så det gjorde nått när vi tog en promenad till skogsbrynet för att kolla av smultronen, lite på jäsken men hittade en näve sådär så dom är absolut godast, på slutet av deras sesång



En skogsros i skogen, kunde ju hoppats att det var en nyponros, men tror inte det, alltså dom stickiga rosenbuskarna som ger dom stora nyponen, dom är så fantastiskt goda att äta råa runt det man som liten hade som "klipulver" om ni kanske minns   så nu kom jag just på att jag måste ut på pallningsvända i höst  vuxna människan!... 



10 & en halv burk gelé blev det, lyxigt   


Ja så fick jag mess & bilder från min barndomskompis, hon har just blivit *Farmor* & var i sjunde himlen   en fantastisk känsla  alla anspänningar att gå i väntans tider sedan dom åkte in, jo jag vet    nu hoppas jag farmor & farfar får sova gott inatt & sonen med sin lilla familj på avdelningenen inatt  



Regnet har strilat på hela dagen mer eller mindre, & jag riktigt ser hur mangolden växer så den knakar   


                   Kram till dej som kikar in   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards