frallorna

Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Nej nej NEJ!

Av Lena - 23 maj 2014 23:39

 

    

Dagen har varit uber varm, många bad i badbåten för Malte, Märta vägrar

Fika blev gul vattenmelon & glass i altanröran, grundat en del av panelen, i morrn blir det lindblomms grönt, så spännande att se hur det blir att se ut  sedan en gång till på plats.

 

Sonen kom förbi på Puchen   

 

Märtaaaaaa  Vi låg på golvsängen & kollade tv -men vart är Märta? jag letade både här & där, innan jag anade... gubben hade inte stängt dörren till andra ingången i huset, där katt toaletten står! jag har gjort rent, slänger klumparna i dubbla hundbajs påsar, sedan blev den liggandes bredvid lådan...

-Nej nej nej!!! Märta hade fått tag i den, bitit upp den & ja....

Panik! Ever Clean, den bästa sand som finns, klumpar sej till cement, suverän... men i Märtas mage, hur blir det då????

Ringde Falu Djursjukhus, kl var 22.00 dom stänger 22.30, men vi kunde vara lugna, kroppen tar hand om detta på den naturliga vägen, jag fick ju panik, tänk om det stelnar i halsen & hon kvävs!!! men nej så skulle det inte bli

Vi borstade hennes tänder rena från grus, äckelfia  vi skulle inte göra så hon spydde, ifall jag var rädd för just att det skulle klumpa sej i halsen. Man kan annars framkalla en kräkning genom att stryka senap långt bak på tungan! det funkar på många men inte alla.

Men så nyss så hörde jag henne hulka i hallen, & upp kom en hög av skit, grus & en liten bit plastpåse, svart var allt & doftade GAM gånger en miljon...  så nu är jag inte orolig längre, för det var inte mycket i påsen & hon hann inte få i sej så mycket, men rädd blev jag ju ändå! phuuu...


Hon har fått A-fil så munnen skulle smaka bättre efter skiten, men kommer INTE att få någon puss på munnen av mej ikväll  -men i morrn är allt glömt & pussarna är lika goda som vanligt!  


Jag har lyckats att aldrig en hund kommit åt katt toaletten på 6 år, men någon gång ska man tydligen misslyckas  ett väldigt vanligt förekommande missöde sa Sköterskan jag pratade med...


Så jag kommer våga sova inatt, tänkte en vak-natt till i stundens hetta


                             Nattkram på er  

 
 
Kicki F

Kicki F

24 maj 2014 07:33

Så det var därför du var vaken så sent när du kommenterade på min blogg.
Fy vilka äckelpottor dom är. Jag har just torkat Triss om munnen sen hon ätit skit efter Maya ute på gräset. Att dom tar rätt på skiten när valparna är små är ju OK, men nu.:-(

http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se

Lena

24 maj 2014 08:44

Nu är vi nattugglor i detta hus, men igår blev det längre än brukligt pga det som du trodde, nämligen skit Märta ;)

Kom ju på att jag läst om fler som köpt sina badbaljor på ÖB, tänkte skriva det till dej idag, dock är vår båt i en bra form för större vovvar.

Så du har en skit Triss he he ;) tänk att skit ska vara så gott?? våra äter inte hundskit, men det gör ju faktiskt en del, kanske Triss känner att hon har någon vitaminbrist?? men harskit, häst, ko m.m dock inte Igelkotte skit, som tur är, för dom bajjar överallt, & som tur är gräver katterna ner sina *delikatesser* hö hö ;)

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards