frallorna

Direktlänk till inlägg 23 maj 2021

Söndag...

Av Lena - 23 maj 2021 17:49


Gomorron älskling  



Ungen ville ut tidigt, & ville inte in när jag ville det  



Malte blir så yster när Sam är med  ...



... så kom kompisen springandes  & Malte & jag tog en byapromenad...



... alltså plötsligt ser jag att Granarna blommar, sååå vackert med alla röda toppar 



... skogens drapperi...




... extra fint med dom limefärgade skotten...



... mindre & större blommor



Annars då, en dag som gått i ett, mat i stora lass åt snickarna, fika & pankakor till Samsingen  


Nu har jag tagit paus  eller kvällsvila snarare ha ha ska äta lite rester, klyftpotatis med jordnötssås  & ett litet glas ros'e till   


Eurovision!? en katastrof enligt mej, gillade ju verkligen Sverige & Tusse, så otroligt mäktig låt, den berör mej verkligen  Norge var åxå så bra! & en till favorit är Portugal! men dessa m fler fick se sej dissade för Italien, vilken jag tycker är anskrämligt dålig  men tydligen tycker europa annorlunda & såklart så kul för Italien!!  & den som lever får se, men kan tänka att vi under deras final nästa år så kommer vi få höra alla deras eurovisions underbara slagers genom tiderna   & smäktande Italienska balader är outstanding för mej!   Nog om detta.


Uppehåll idag men oj vilket regnande som ska fortsätta i veckan, det sägs att våren ska komma veckan därpå, ja de får vi verkligen hoppas!


Nu ska jag njuta av maten


                               Kram på er!    

 
 
wiolettan

wiolettan

25 maj 2021 10:45

Härliga bilder.
Jag tycker otroligt mycket om alla dina fina skogsbilder, med alla träd som har så vackra skott och färger denna årstid.

Ungen vill göra som Ungen vill, kommer då det är dags. Så brukar katter vara, sig själva.
Ha det fint Lena och sköt om dig, du fina medmänniska, till både människor och djur.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

11 juni 2021 14:41

Tack snälla för dom fina orden, det värmer mitt hjärat *hjärta*

Oj ser att jag inte svarat här heller, läser alltid kommentarerna men glömmer svara...

Ja naturen är verkligen vacker i sin vårskrud *hjärta*

Ja katter är katter, blir så full i skratt åt mej sjölv ibland när jag pratar med Ungen som med Malte, inte stannar han eller sätter sej fint när jag vill fota honom! nej precis så, katter gör som katter vill! ha ha

Tack du fina & Varm kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards