frallorna

Alla inlägg den 9 maj 2021

Av Lena - 9 maj 2021 16:32


Torsdag kväll på väg till jobbet & en fantastisk himmel i fjärran



Fredasfikat...



... gillades!  



Så började vi arbeta med veden...




Freda & så fint väder...



... lördag & lika fint...



Uch va jag ogillar att hålla på med veden, har inte nog med svordommar om den   fy & urk, nästa år blir det bergvärme!   


Bror med fru kom förbi på paj & kaffe, årets första skörd av rabarber + att jag fick addera med mina hallon & äpplen


Kompenserade (för mej) den eländiga veden (som gubben älskar att fixa med) med att vi badade & drack rosebubbel inna Lats Dance, så otroligt glad att Anis Don Demina gick vidare!! måtte han åxå vinna  



Idag har det vart grått & så kom regnet som ska strila ända tills i morrn förmiddag, skönt kan jag tycka då jag jobbar några nätter nu innan vi tar en semestertripp, får öppna fönstret & lyssna, skönt att somna till ...



Sam har så önskat sej en egen säckkärra, likt farfar   fast röd skulle den vara, han hade sett en sån på Jula... så i veckan åkte jag dit & köpte den, idag fick han öppna skuffen på bilen & där låg den, han blev stum & chockad   farfar & Sam skruvade ihop den sedan sprang han stolt iväg med den till sin kompis för att visas upp!   


Ja dessa barn, dom har sina ideer  & så glad Malte blir när Sam kommer  rent rörande att se, han rusar till en leksak som han kastar & leker med som aldrig förr, galoperar som en skenande häst, sedan följer han efter Sam som en skugga  


Idag var en sån dag med matlagning till snickarna igen, Fiskgratäng delux med tillbehör, pankakor till Sam... vilken tid allt tar... under tiden har gubben gjort klart med veden, så ofantligt skönt!!  


En fin helg är till ända, nu ska jag sjunka ner en stund framför tvn...


                      Kram mina fina läsare  


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards