frallorna

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Rök...

Av Lena - 4 augusti 2014 22:08

 

Jag tog inga kanon kort idag på eländet över staden, vi åkte just därifrån när askan & svarta granbarr lade sej som en film överallt, himlen blev helt svart när vi åkte hemåt, riktigt otäkt.

En vän i stan har målat huset gult & vitt & det var nu grått... mamma torkade av bordet & trasan blev kolsvart, en vän åkte genom stan med nervevad ruta & vita byxor & när hon kollade ner var dom helsotiga!  men vi undkom som tur var.

 

Ja värmen nådde rekord hitills, i alla fall hos oss, det har varit olidligt varmt, 33.8  blåste dock hela dagen ända tills soten kommit, då lugnade den ner sej & åskan började mullra, men inte en droppe regn kom... Märta & Malte har fått gå med blöta kalla handukar på sej, gillades!  

 

Jag hade bestämt Samsung som jag redan hade & kunde med, men denna hade så mycket bättre kamera & var vattentät, & så har både försäljaren & sonen "kanske lurat i mej" att manualen ska vara lika, får väl hoppas det då  böt åxå abonemang, tyvärr börjar inte det abonemanget förens på fredag & eftersom den andra stendog så får jag ge mej till tåls, kan bara hoppas att sonen lyckas få igång den såpass att jag kan skriva av alla telefon nummer...


Gått en kvällsvända med Märta i behaglig svalka, gubben gick med Malte före oss, idag har vi haft skönare inne än ute, nu är det tvärtom & jag vet inte hur denna natt ska kunna söva mej  


                             ------------------------------


Tänker på alla som nu evakuerats för branden, att få lov att lämna sina hem, fruktansvärt...


                             ------------------------------


                             Kram på er  

 
 
GeddFish

GeddFish

4 augusti 2014 22:59

Jag läser och hör om eländet som drabbat Västmanland. Tänk, min mamma var från Sala. Och hos er är det brandrök. Ja, fy, man är ganska liten.
Kramar ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

5 augusti 2014 19:28

Ja fy så förfärligt detta är, djur & mäniskor, att lämna sitt hem & inte veta om det kommer finnas kvar, så fruktansvärt... måtte regnet komma!!!

Kramarom dej♥

 
Therese

Therese

5 augusti 2014 00:11

Så vidrigt hemsk den där branden är!! Och inte har man mycket att sätta emot. Och fler bränder härjar just nu.
Fy, så jobbigt för de som måste lämna sina hem och lever i ovisshet!
Kram till er!!

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

5 augusti 2014 19:27

Ja fy, vilken maktlöshet & känslan av att bli evakuerad måste vara galet hemsk, sitt hem...
Regn nu tack!!

Kramarom dej♥

 
Att vara bara jag

Att vara bara jag

5 augusti 2014 07:50

En sådan fruktansvärt skogsbrand. Och en person är död i denna skogsbrand. Så hemskt! Tänker på alla som har varit tvungna att lämna hus och hem för branden. Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

Lena

5 augusti 2014 19:26

Ja den är fruktansvärd måtte det komma regn nu!! ja tänk... att lämna sitt hem, vidrigt...

Kramarom dej♥

 
wiolettan

wiolettan

5 augusti 2014 09:56

Ja, den är fruktansvärd denna brand. Då det är så torrt i markerna så är det farligt. Jättejobbigt för alla inblandade.

Förstår att hundarna tycker att det är skönt med den svalka de kan få.
Spännande med ny telefon. Jag tycker att det är så svårt att lära sig alla finesser som finns nu för tiden.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

5 augusti 2014 19:25

Ja verkligen en tradgedi...

Idag åxå så varmt, tur vi har en fläkt till vovvarna, ja jag sitter åxå vid den he he ;)

Uch & fy för att lära om till en ny telefon, gruvar mej hu hu, men det måste gå ;) & bra hjärngymnastik om inte annat *skratt*

Kram på dej♥

 
Kikkan

Kikkan

5 augusti 2014 18:14

Har en hel del bekanta runt omkring Västerås, Surahammar, Skultuna, Sala etc...som verkligen har problem med denna brand... så förfärligt tragisk. Ha det bra i värmen, idag är det under +25 här och det fläktar en del, ganska skönt. Kramisar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

5 augusti 2014 19:23

Ja det är vidrigt, tänk att få lämna sitt hem... & tänk på alla vilda djur... måtte det komma regn!!!

Igår var nog rekordet av värme, men idag åxå otroligt varmt, tur vi har en fläkt här inne pust...

Härligt att ni åxå har värme! :))

Kram kram på er♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards