frallorna

Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Lena - 2 augusti 2014 20:34

 

Morrn morrn sa en sömndrucken Märta, ska vi gå upp redan??  

 

Fjärilnarnas bästa mat är torkad frukt som blir brun & ful till slut, så jag brukar kasta ut överbliven sådan mot syrenhäcken -denna fina "Nässel" bad jag breda ut sina vingar som tack! men icke sa Nicke  

 

Bjöd hit mina föräldrar & min mans pappa på kaffe, det var Karin dagen som jag heter, brukar aldrig gratta vid namnsdag, men idag blev det så  

 

Fick dessa gulliga Bulldogg-strumpor  & 2 kastruller  

 

 

-Är det min tur att få godis nu? sa Malte  mormor har ALLTID godis med

sej  

 

Vi hjälptes åt så hon fick med sej massa svarta & röda Vinbär hem åxå  

 

På kvällen åkte vi till Karin & såg till henne, en märklig rök doft spred sej när vi närmade oss hamnen...

 

... visade sej vara en brand som börjat i en skog i Sala långt härifrån & röken har spritt sej över Dalarna & ända till Åland!! doftade lite fränt & märkligt, men en liten tur i hamnen tog vi i alla fall.

 

Syns det mån tro? hur smoggen är överallt, en vit hinna, eller dimma överallt...

 

Nåja, det doftar även lite här hemma, men inte mer än att vi kan ha altandörren öppen. Synd att jag såg detta fenomen lite för sent, för Skatan satt på Baffes svans! innan han reste sej & den ramlade av & jag inte han fota spektaklet  

 

Nu har vi bytt ut bordet som varit tidigare, detta hittade jag på grannens vind, såååå vackert! 2 halvor som man kan säta ihop, blev 6 ben & så vackert, klippte till en bit av det nyinköpta bruna tyget & fållade, blev ju bara sååå bra!! en Kanedabel blev pricken över i:t, men jag tror det ska vara en silverbricka mitt på sedan... får kolla på någon loppis  Komoden har jag åxå hitat där, den saknar en fram "fot" ska kolla om den finns kvar på vinden.

Nu vill jag att gubben ska börja på Himlasängen någon gång!! aningen pyssel på taket kvar bara, sen så  


Gubbarna, dvs. Malte & gubben har åkt iväg till ena sonen en sväng, Märta & jag kramas här hemma, -tjej & kill häng  


                                   Kvälls kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards