frallorna

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Lena - 4 augusti 2014 22:08

 

Jag tog inga kanon kort idag på eländet över staden, vi åkte just därifrån när askan & svarta granbarr lade sej som en film överallt, himlen blev helt svart när vi åkte hemåt, riktigt otäkt.

En vän i stan har målat huset gult & vitt & det var nu grått... mamma torkade av bordet & trasan blev kolsvart, en vän åkte genom stan med nervevad ruta & vita byxor & när hon kollade ner var dom helsotiga!  men vi undkom som tur var.

 

Ja värmen nådde rekord hitills, i alla fall hos oss, det har varit olidligt varmt, 33.8  blåste dock hela dagen ända tills soten kommit, då lugnade den ner sej & åskan började mullra, men inte en droppe regn kom... Märta & Malte har fått gå med blöta kalla handukar på sej, gillades!  

 

Jag hade bestämt Samsung som jag redan hade & kunde med, men denna hade så mycket bättre kamera & var vattentät, & så har både försäljaren & sonen "kanske lurat i mej" att manualen ska vara lika, får väl hoppas det då  böt åxå abonemang, tyvärr börjar inte det abonemanget förens på fredag & eftersom den andra stendog så får jag ge mej till tåls, kan bara hoppas att sonen lyckas få igång den såpass att jag kan skriva av alla telefon nummer...


Gått en kvällsvända med Märta i behaglig svalka, gubben gick med Malte före oss, idag har vi haft skönare inne än ute, nu är det tvärtom & jag vet inte hur denna natt ska kunna söva mej  


                             ------------------------------


Tänker på alla som nu evakuerats för branden, att få lov att lämna sina hem, fruktansvärt...


                             ------------------------------


                             Kram på er  

Av Lena - 4 augusti 2014 10:54

 

Idag ska bli den varmaste dagen hitills  men faktiskt så känns luften så frisk för en gångs skull! eller hitills i alla fall


In till stan, min mobil lade av igår, eller stendog rättare sagt, så nu slår jag på stort & köper en modern en, ska möta upp ena sonen som följer med så det blir rätt! brukar alltid få en djup suck när jag köper nått elektroniskt på egen hand annars, fniss ;)  


                                Kram & fin dag!

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards