frallorna

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Lena - 22 september 2013 19:43

 

Äpplena är rosa under skalen, brukar inte skala dom för mos, men nu blev det så.

             

Så ur enkelt & snabbt det går, allt var klart på ca 20 minuter.

Jag vaggar alltid moset, tycker det blir så mycket luftigare & godare så, & på 1,5 liter mos behövde jag bara ha i ca 1/2 dl socker.

 

Så åkte vi till skogen som planerat, perfekt väder, hade tagit med en tårtbit till gubben som jag hade i frysen, Mandelmarängtårta med hallongrädde, helt perfekt fast den varit fryst! så god så, tyckte även dom 4 benta  

 

Det fanns Trattar i mängder & än mer, men dom var små fortfarande, så jag kunde inte ta så mycket, men dom som är kvar blir perfekta om si sådär 2 veckor kanske?  

 

Hmm... dax att färga håret tror jag visst  

 

Mer än nöjd med det som blev...

 

... traskade till bilen, & i fjärran såg vi hur regn moln kom...

 

... närmre, & när vi kom hem så kom det över oss så vi baxnade, det hällde ner både lodrätt & vågrätt! huj huj  

Det är Romme Alpins hotell ni ser, & strax där vägen tar slut där bor vi.

 

Fixade ihop en vegg glutenfri Lasagne, mumma, & så till både matdosa till gubben & mej i morrn.


Nu bara tv mys.


                                            Kram på er  


Av Lena - 22 september 2013 12:18

 

Maltes två leksaker, sin pipis & min strumpa  

 

Plockat lite äpplen & ska göra äppelmos i omgångar, hade inte tänkt göra något sådant i år, då det av någon anledning sällan blir uppätet, men så såg jag på tv en efterätt som såg såååå god ut, ett glas där man varvade äppelmos med vaniljkräm & smulkross, & då tänkte jag mej min egen kokta vaniljkräm, lite syrligt äppelmos & aningen kanel + kanderade nötter & mandlar... oj oj oj... kanske det blir ett prov redan ikväll??


Idag har vi en så fin höstdag, så när gubben om en stund kommer från jobbet så har jag kaffet klart & så blir det ett skogsbesök med förhoppningsvis svamp plock  


                                          Kram på er  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards