frallorna

Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Förändring...

Av Lena - 21 september 2013 18:21

 

Farmors fina byrå får en annan "look" -här hade jag börjat riva bort all lös plast-film...

 

... sedan när knopparna var borta blev det långa remsor, en del meck kan jag lova, då klistret under filmen var eländig, men skam den som ger sej  

 


  Funderade ett tag på om jag skulle låta lådorna ha den fina "patina" det blev, men nej, tror det blivit lite knasigt då jag ändå måste måla det andra runt, så jag valde den Lindbloms gröna på hela byrån...

 

... & jag tror farmor ler i himlen & gillar den  

 

Jahapp! nästa projekt, kapa Äppelträdet! gösses...


  Malte var sååå förundrad, & precis när det skulle falla så lade inspelningen

av...  


  ... ser ni vilken utsikt vi har! den är milsvidd & vacker som en tavla  grannen kom hit förra veckan & sa att dom skulle ta ner Lönnen som står mitt i vårt blickfång, inte alls nödvändigt för mej, bara våra vänner som inte gillar den  

Vi ser både till Kupolen & Ikea, KP & Bergebospåret-mina barndoms domäner, & fast vi bott här i 27 år, är utsikten lika vacker. Fast när vi fick nya grannar för 3 år sedan, så hände det, att dom för 2 år sedan kapade alla & många björkar som skymt en sor del av vår utsikt, bara tacka & ta emot  

 

Precis när jag skulle fråga gubben vad han höll på med, så bar han bort trädet, det vi skulle göra tillsammans i morrn, han har energi för fler han  


Mamma ringde nyss, hade plockat en till 10 liters hink med lingon, & massor av finaste stooora blåbär, oj oj oj vilken rikedom & vilken mamma  


Vi kom inte iväg någonstans som jag tänkte, men Märta & Malte ser inte ut att lida nämnvärt för det   kanske det blir nått i morrn istället, lite svamp skulle sitta fint.


Nu ska jag måla byrån en gång till, så den kan bäras in i morrn.


                                   Kram & fin kväll  





 
 
Glamourwomen

Glamourwomen

21 september 2013 18:50

Oh så gott med nyplockade lingon! vilken stor tomt ni har! Härligt. krama alla från oss! KRAM

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

Lena

22 september 2013 12:40

Ja egen lingonsylt är godast ;)
Tomten är stor, men vi använder bara en liten bit som gräsmatta, resten får växa vilt ;)

Kramarom dej♥

 
Therese

Therese

21 september 2013 19:59

Alldeles galet vacker utsikt!!
Byrån blir fin också!
Kram!

http://www.frallaliv.blogspot.com

Lena

22 september 2013 12:38

Tack! ja den är fin & byrån blir detsamma hoppas jag ;)

Kramarom dej♥

 
Kikkan

Kikkan

21 september 2013 20:09

Vilken extra fin utsikt Ni fick nu. Tänk så underbar Din kära ♥ Mor är, med allt bakande, plockandes m.m längtar till vi alla ses igen (snart hoppas jag) Kramsiar ♥♥♥ från en som snart har ätit upp nästan hela hjortrons sylt burken :P ..

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

22 september 2013 12:38

ja den blev än bättre ;) & mamma ja♥ hon är underbar så in i norden♥ & vi tänker allt på en resa till *L* hi hi ;) tänker snart, en höstresa? men vi får se.

Oj! är den redan slut? hi hi... Lemon curden har jag inte smakat ännu pga. att jag inte vill att den ska ta slut! ha ha ha.. kanske dags att ändra på det va? kanske ska ta & öppna den idag? ;) den där grönsaksröran, den har jag öppnat! halva burken kvar & jag kan inte riktigt säja om det är ur gott eller sådär, men jag drivis in i burken, & innehållet minskar! ha ha ha

Kramarom dej♥

 
Ingen bild

Anna

21 september 2013 21:45

Heja Mats !

Det där gjorde susen!
Så fint det blev !

Anna

Lena

22 september 2013 12:34

Ha ha :)) japp! så bra det blev & sååå ljust vi fick i huset!! :))

Kramarom dej♥

 
Skånepågen

Skånepågen

22 september 2013 10:55

Här lyser fliten lampa vill jag lova. Men fint blir det.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

22 september 2013 12:31

Japp!! ;)

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards