frallorna

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Så underbart...

Av Lena - 5 september 2013 18:01

Jaha! så glömde jag överförings kamerasladden hemma!! skit åxå :(


Men förutom det har vi det helt helt fantastiskt, strövat på stränderna, dom vackra & stora... gått i skogen en liten bit, plockade blåbär till husbehov & hamnade i den strörsta svärm av Hjortflugor (Älgflugor) ever!! miljoner som kröp överallt, hade fullt upp med att skrika & shasa dom från Malte, Märta & mej, gubben fäktade & slängde av sej alla kläder, & insåg att det var lika bra att göra detsamma ha ha ha...


Där har du åxå en sa jag till gubben! under hakan -ta bort den då! sa han & jag försökte lixom vifta bort den, men rev honom med naglarna *skratt* -men ta den då! & helt plötsligt kände jag den där känslan när man ser på Fångarna på Fortet & folk skriker & försöker fånga spindlar tex., jag började skratta hysteriskt & kunde inte ta i den, fy vad jag tycker dom är vidriga ugh ugh :(


Förutom detta spektakel så har vi strossat på den stora stranden, vovvarna har haft så kul så jag kunde riktigt höra deras skratt *hjärta* har fotat dom mest underbara bilder & filmat, synd att jag inte kunde visa dom :(


Efter flera timmars njutning, så åkte vi till *macken" & köpte batterier till tv dosan & lite gott ;) & så valde vi den andra stranden, land tungan, där fortsatte hundarna att leka, & nu kan jag lova att dom sover sin törnrosa sömn :))) det gjorde för övrigt Märta på förmiddagen åxå, är det något hon älskar, så är det Husbils livet, där vi hela tiden är nära varandra *hjärta*


Dricker lite vin, lyssnar på en cd, gubben läser, Malte sover bredvid mej & Märta har bäddat ner sej i sängen, står 10 meter från vattnet som är spegelblankt, vad mer kan jag säja? än att vi njuter *hjärta*


                                 Kram på er *hjärta*



 
 
Piedra

Piedra

5 september 2013 18:38

Har nog aldrig sett en så'n där fluga, och jag är jag för det. Gillar inte insekter och inte spindlar heller. Skulle då aldrig kunna vara mer i Fångarna på fortet. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

5 september 2013 18:49

Var glad för det, dom flyger, men när dom landar tappar dom vingarna & ser exakt ut som en spindel!! en krabb spindel urk burk kan jag bara intyga :( Jag skulle nog inte heller platsa där *skratt* men jag ÄLSKAR att titta & är glad att programmet kommit tillbaks ;) fast dom gamla var bättre ;)

Kram på dej *hjärta*

 
Therese

Therese

5 september 2013 21:38

Längtar efter bilder! Låter helt underbart!!

http://www.frallaliv.blogspot.com

Lena

8 september 2013 14:43

Hoppas du såg hi hi ;) & mer lär det bli åxå, har några fina kvar av dom 500 jag tog ha ha...

Kram på dej♥

 
Di

Di

5 september 2013 22:26

Låter fantastiskt mysigt! Kramen

http://Ditheqeen.blogspot.com

Lena

8 september 2013 14:42

Tack & Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards