frallorna

Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

På väg...

Av Lena - 1 maj 2014 18:33

Filmer kommer inte där man vill att dom ska komma när jag har min bärbara :( Här har vi just stannat i Grebbestad, fullt med folk, politik tal & vackert väder & då sjunger Kajsa Stina sin fantastiska låt på radion & jag kände att den är så vacker så jag spelade in en snutt ;)
 

Detta är nyss, Märta blev så betagen av Golfbanans flaggor tror jag det var, säkert 10 minuter stod hon där helt förstenad & bara kollade, tokfian ;)
 

Ja så lämnade vi Smögen... & jag längtar redan tillbaks, vilken pärla i Sverige det är *hjärta*  

Stannade i Hamburgsund & fikade, Märta sov en "siesta" & Malte & jag delade på 2 glutenfria ljuvliga syltkakor ;)

Fjällbacka åkte vi bara förbi...      

Men i Grebbestad stannade vi & gick en vända på bryggan, fullt med folk & vårtal av Politiker & musik. Tänkte på dej Therese när denna segelbåt låg där vid en brygga, ett par höll på att förtöja den, stor som bara den! & säkert galet dyr! :(

Hittade ställplatsen i Strömstad, en stor plan, vi var ensamma & ställde oss längst bort, sedan kom gubben på att han skulle fylla upp vatten när det nu fanns där, hade glömt slangen hemma, så vi åkte till centrum & köpte en ny, eller gubben gick in & handlade hö hö... & så skulle han tanka i vatten... jo tjena! han hade köpt en bevattnings slang med miljoner hål i! ha ha ha ha ha ha ha ha.... så gräset fick nog mer vatten än vi fick i tanken ha ha ha...


Nu har vi gått enpromenad Märta Malte & jag, så varmt.


När vi kom var vi ensamma som sagt, nu är det 12 husbilar omkring oss! vi har ett äldre par mitt emot oss, där är det pyssligt värre ;) solstolar, bord & stolar, plastmattor duk & blommor & så vackert dukat, grillat & vin, skålar samtidigt ;) ja har man inget att se på på tv så har man ju grannar! ha ha ha ;) nu ligger dom med vinglasen i handen, rapar försynt & lapar kvälls sol *skratt*


Längtar till Smögen... gubben har fått hemlängtan! knas...


                              Kram kram <3

 
 
Kikkan

Kikkan

1 maj 2014 20:01

Vilken tur Ni har med vädret och alla fina platser Ni åker genom & förbi. Vi har spenderat mycket tid i Fjällbacka genom åren, men vår kära släkting där avled ju tidigare i år.. så säkert inte så många fler resor dit framöver. Ha en fortsatt god resa genom det vackra Sverige♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

1 maj 2014 21:02

Ja inget regn men attans kallt ;) inte just här på kvällen iof. men annars runt 8 ynka pluss ;)

Fjällbacka var så vackert så! & jag förstår att ni älskar platsen, & när man kan bo där som ni gjort så får man ju såklart se så mycket mer av det vackra!

 
Maria i huset mellan skogen och sjön

Maria i huset mellan skogen och sjön

1 maj 2014 21:02

Vilken uuunderbar bild på Malte och kakan! :))
Här i norr har vi haft en kall valborg, minus 6 grader i natt och i dag har det snöat! :( Inget som låg kvar, men ändå..
Men det är väl bara att gilla läget. Det är ju ett tag kvar innan det är sommar!
Haha! Vad roligt det lät med bevattningsslangen! Jag kan riktigt tänka mig synen!
Vi har en sån som ligger framme året runt. Den är perfekt att vattna med men jag förstå att gubben var mindre nöjd med köpet! =D
Men ni får kanske användning av den där hemma!

http://etttomtblad.blogg.se

Lena

2 maj 2014 23:59

He he ja han har blivit ett riktigt kakmonster! ;))

ja det är väl inte optimalt att ha en sån som trädgårds slang ha ha men för rätt ändamål är den förstås kanon *skratt* nej den får vi nog ingen användning för vad jag vet, men får väl ligga í garaget tills någon kanske behöver den ;)

Trist Valborgsväder i norr, bra i söder där vi var ;)

kram kram

 
Ingen bild

Anna

2 maj 2014 22:33

Kunde inte låta bli att kommentera när jag såg bilden på Malte.
Man blir glad i hela kroppen, fina vovven.
Dom är ju sådana fina och goa vovvar!
Anna

Lena

3 maj 2014 00:00

He he jag visst är han charmig! :)) en försekommen kille he he ;)

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards