frallorna

Alla inlägg den 27 juni 2023

Av Lena - 27 juni 2023 18:43

     Torsdag före Midsommarafton & jag förberedde lite mat, & se vilken fin rödvinsflaska jag fick av min bästa granne Eva ❤️


 

   Midsommarafton sonen & Sam & kl 10 går lövade traktorflak till Bästängen för Blom & björkplockning...  

 

 

       

 

Det blev en så fantastisk Midsommar på åkern, lotterier & fika & sol 🌞 & senare här hemma på altanen mat 👍 & självklart fick även Malte 🥰  

 

   

 

Sam hade myror i brallan, toklekt med sin Lazy Sack som han vann på lotteriet, som även jag vann en!! här skakar han om duken i brist på annat 🤣

 


 

 Ena sonen sista att ta om av maten, pga av värmen fanns mer mat i kylen, när vi bjuder blir det massor över, ibland doggybag ibland matdosor & så hamnar en del i frysen 😉  

 

 

 

 

 

 När klockan var 00.15 for sista tappra skaran hem till Bjurs, de var min älskade syster med familj ❤️ & himlen var så vacker ❤️

 

   

 

Midsommardagen, Malte var trött efter allt ståhej 🤭 njöööt av sin egen bäddning & en fläkt, den dagen åt vi frukost brunc kl 11.45, & fortsatte att bara vara & göra ingenting👍

 

 

 

Söndagen & vi åt frukostbrunch kl 12.15 ha ha ha 👏👏 så skönt att man kan bestämma livet själv som vuxen hur man vill ha det & inte sitta kl 09.00 pip & äta sin gröt enligt "skolboken" 🤭

 

Mot eftermiddagen for vi till Färmsnäs där min barndomsvän med delar av familjen huserade i det gulligaste torp, vi fikade kladdkaka, jordgubbar & glass, uppdaterade oss på varandra & spelade KUBB!! men alltså hallå va kul 🤣 så länge sedan vi spelat det, måste bli ändring på här hemma i sommar 😆

 

 

 

Nattens himmel, kan aldrig få nog av utsikten & den

 

 

Idag 
Malte har fått ta det lugnt alla dessa varma dagar, han är mer känslig pga sin ålder av värmen, älsklingen 🥰 Igårkvällst såptvättade jag en trasmatta & den torkade på ett nafs!!

 
 Idag trots att meteorologerna inte direkt antytt åska så tänkte jag att vi kanske kunde få det, då jag såg denna uppdatering & allra helst regn, men icke sa Nicke...     ... min mat för dagen, nudlar på gurkbädd & hummus mums 😋

 

 

 

Fick så fina värdinneprecenter på Midsommarafton, dessa secondhand av syrran, vår  älskade mormor hade sådana när vi var barn, nu hittade hon dom i så fint skick ❤️

 

Strax ska jag stödvattna den nyanlagda gräsmattan, den börjar bli fint grön 👍 & igår började Pionbusken slå ut, så vacker ☀️

 

Strax allsång på Skansen, Lasse Berghagen, de va tider! 👏 tycker sådär nuförtiden men ändå ok 😏 Mando med ikväll toppen!  😉 & jag kan tycka att efter honom som allsångsledare kommer Pernilla axla den bäst 👍 gillar dock inte Lottas på L.... 😣 den är så tjatig & segdragen med reklam & & & ... fast jag är ändå säker på att den tjänar sitt syfte för många ❤️

 

kl 16.00 idag på SVT 1 -Den sista sommaren med Kjell Bergkvis, alltså en hundrapoängare!!! 🤣 älsklingen & jag skrattade så vi tjööööt & tårarna rann av skrattanfallen som avlöste varandra genom hela filmen, är det månne den bästa film som gjorts? 👏👏👏 såg den för länge länge sedan & vi mins att den var kul redan då, men vi mins inget av den nu när vi såg den igen 🤭

 

   Varm kram mina fina som kikar in 🍓🍉🌞

 

 

 

    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards