frallorna

Alla inlägg den 18 juni 2023

Av Lena - 18 juni 2023 21:41

   

 

I onsdags åkte mamma min syster & jag till Leksand för en mysig dag, & de va just vad den blev 🥰

 

 

 

 Dagens fantastiska buffé på en mysig restaurang & ljuvlig sallad för min del ...

 

 

 

 Så knatade vi i butiker, alltså jag skulle inte ha något, likväl fann jag en fullkomligt magisk klänning, ja ja säjä då dä!   

 

 


Mätta & belåtna for vi vidare, Leksands knäcke fabrik, där jag köpte Solsyrans surkål 👍 & därefter till Insjöns spännande affärer där endast en t tröja till Sam fick följa med hem. Därefter en spännande loppis, man kan just undra vem som köper denna gubbe sejdel? Där gjorde både mamma & syrran fynd! -Jag stod emot 😂✋

En dag så perfekt, skratt & värmen var på 😉

 

   

 

Lite hälsa på hos mina föräldrar & fika ☕️

 

  

 

I lördags blev det en tur till grannstaden för älsklingens ärende & sedan fika vid kyrkparken i vår stad, & trots att värmen visade runt 28-29 grader var det just här så skönt & svalt i skuggan 👏 

 

       

 

Lördag kväll, Malte fick vara hemma med "storebror" & vi for till våra underbara vänner på fest 🥰 sååå mysigt & ett till härligt par var åXå där som vi inte sett på många år 

Myggen hölls ute av gardiner, alltså vi har verkligen osianer sv knott & mygg, särskilt om kvällarna 😞

 

 

 

 Älskade & fullkomligt underbara Eddie 🥰 

 

 

 

 En Juvel är han, så len som samet, så mjuk i sitt sätt, så lugn & harmonisk, lekfull & glad  & bjuder på försiktiga pussar 🥰  & njöt i sin ömma moders famn 😘   

Vi hade så roligt, skratt & musik & godaste drinkar   -för att inte tala om maten 👍 -vi alla "vuxna" blev som ungdomar & var inte hemma förens 03.00 på natten 🤣 

 

 

 

Trots tiden var det inte mörkt, här precis när vi kom hen, så vackert 🫶

 

Idag blev en "piano" dag, inte många knop, jag vaknade tidigt som en morronklocka 😱 så det blev siestasömn...

 

 


   ... ja för oss alla 3 😊

 

 

 

Alltså... dessa Kaj & Skat barn, detta igår, dom tror dom kan flyga... jag blir helt bedrövad, denna krake miste tyvärr livet, hans föräldrar kraxade ovanför mej, fick lov att bära den till en plats där det minst troliga var att alla katter skulle gå, föräldrarna var med, ändå gick det inte 😥

 

 

 

Denna Skattunge idag kämpar på & springer på gräsmatta, men fick inte luft under vingarna... lixom en till kajunge på samma plats ❤️ fy så eländigt & tragisk, har förr om åren aldrig sett småbarn springa på detta vis, mer än Måsungarna i stan, & nu har 3 bebisar kämpat på under 2 dagar, må det gå vägen för er 2 ❤️ jag försöker hålla lite koll & locka min & grannens katt att vara på vår gård ...

 

Idag på eftermiddagen började det dugga så smått, ÄNTLIGEN!! dugget blev lite mer & mer men inget skyfall, & nu säger prognosen att det ska så fortsätta tills i morrn, det behövs verkligen 🌧️

 

Tänk nu strax, om 1 timme & en kvart går vi in i Midsommarveckan 🇸🇪 

 

          Varm nattkram 😴

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards