frallorna

Alla inlägg den 9 maj 2023

Av Lena - 9 maj 2023 06:26

 

 

Vid lövhögen & åkerkanten händer alltid spännande upptäckter denna tid, då fåglarna släpar runt på både lökar & frön, denna finnig lyste plötsligt så vackert i solen, & snart kanske den röda tulpanen jag sågförsta gången förra året, vars färg är magiskt orange på nått vis & vars färg påminner mej om barndommens isglass, på den tiden när man verkligen uppskattade godis & glass på ett annat vis än nu, när det var stort & man blev så glad, då när man var lycklig över en karamell... nu för tiden är ju 1 kg lösgodis vardag... Ibland önskar jag att dagens barn & ungdom fick uppleva vår tid, då man gladdes åt saker & ting på ett annat vis... eller så är jag bara gammal å gaggig & nostalgisk 🤭 

 

   

 

Promenad igår i sol...

 

 

 

 ... vid kyrkparken...

 

 

   ... & altanen är varm & underbar

 

 

 

 Just nu & Ungen är omöjligt kramig & pussig men fick honom att sitta just där för att visa upp mitt sköna påslakan jag fick av yrran som hon skulle kasta för läng sedan, tycker det passar här & i förrgår hade jag faktiskt 2 Fiskmåsar på besök!! 👍

 

 

 

Igår morse kikade jag ut, va? en mus som klänger på talgbollar hängaren? nej det var denna Pippis svans! har aldrig sett den tidigare, Sjärtmesen! så näpet  flög den omkring, såg bara en, visst är den söt den lilla vita 🥰

  Lånar bilden från gårdagens Faluns Vettris fb sida, fina Per som hjälpte oss med Märta i början av hennes allergi utredning, då jobbade han på Falu djursjukhus, vi var även in till honom på Vettris när Märta hade en tand lös, så sympatisk & fantastiskt verkligen 👏 förstår mer än väl varför han fick utmärkelse, ja den innefattade åXå bemötandet av både djur & deras ägare ❤️

 

Ja förutom allt jag skrivit om så har jag fått en vidrig hosta med liiite förkylning & feber, de kan jag ta, men host attackerna är "from hell" som att vrida om en kniv i strupen & jag hostar hårt & galet tills jag spyr... attackerna kommer som en blixt från klarblå himmel... pust... men det finns värre saker... fast jag hade behövt jobba, vilket ju inte går 🤬

Huvudvärk har jag känner jag, trög start på dan som ska vara lika fin som igår ☀️ men med lite nässpray & kanske Herr Panodil blir den nog bra 😊 

Hoppas få ner lite frön direkt ute, blev aldrig att jag förkultiverade mina blomster, luktärter & blomkrasse

 

Jo å så gårdagens Fråga Doktorn, såååå med matnyttigt jag fick med mej angående kristallsjukan, & inte bara de som sas i programmet utan även på Tjatten efter!! wow 👏 skärmdumpade några gånger där länkar skrevs, hoppas tjatten ligger kvar ett tag åXå, de borde den väl göra...

 

Men nu till något magiskt!! såg ni gårdagens Bröderna Norens resa eller vad programmet nu heter, alltså så vackert så vackert, & låten dom fick ihop med kulnig å allt... alltså mina tårar rann...

Asså Bålängä, så många bra musiker som kommer från vår lilla Sveriges fulaste stad 🤣👍👏 & vilken stuga hon kulerskan hade! asså wow delux!! 👏👏

 
   Kikar in igen 09.35 vart ute & matat mina bevingade i bara nattlinnet 🤭 världens bästa plagg! 👍 vattenbytta & ost till mina stora, frön å nötter till dom små + duvor & ekorrar, såg just att skatorna kämpar på som bara den med att bättra på bot utanför fönstret & dom vet vart dom ska bo = vid "matmor" 👵🏻 😁 & värmen outdoor trots att molnslöjorna skymmer strålarna ännu 👏 Malte & jag ska ta en promenad mot Romme Alpin innan det blir för varmt för honom.

Ja så ikväll ska jag förstås se Eurovision del 1 & hoppas på att Loren går vidare trots att jag inte gillade låten nått vidare, men hon är väldigt fin som människa, ödmjuk & fin ☺️

 

       Kram på er ❤️

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards