frallorna

Direktlänk till inlägg 26 december 2023

Julen…

Av Lena - 26 december 2023 15:31

   

 

God Jul! en bild från förra året kanske? Nåväl, Julafton blev lugn, ena sonen åkte med fru & barn till svärisarna där dom hade Julafton en stund, & andre sonen var med oss & åt mat...

 

  

 

.... hasselbackspotatis med tillbehör 👍

 

 

 

Ungen hade ingen lust att gå ut 🥰

 

 

 

Så kom dom hem & vi firade en mysig kvällsJul hos dom 🎅 ...

 

 

 

... & även Malte fick ett paket med hem ☺️  

 

   

 

Juldagen hos mina föräldrar ❤️ syskon med familjer, ystra barn & för deras skull blev det paket innan maten 😁   

 


 

  Malte fick ha koppel på en stund då även han ville vara med & öppna deras paket   

 

 

 

Vår ena son i en öm kram med mormor ❤️ 

 

     

 

Lagat sååå god mat, vi var 17 styckna, special till syster & mej ❤️ veganskt & glutenfritt till mej ❤️


 

 

Min mumsiga tallrik 😋

 

 

 

 Massa gott till kaffet, såklart 😊👏  

 

  Min syster & jag byter alltid en klapp, - mitt paket! bara papperet i sej var ljuvligt 😊...

 


 

... & det som låg i lika vackert!! hon stickar de mest fantastiska alster, fick ett par tunna ullraggsockor, gärna att sova i som hon tipsade om, & det gör ju jag året om, så jag sov i dom inatt & gösses så dom värmde, WOW !! = LYCKA 👏☀️

 

Blev där i 5 härliga timmar, hann bli både påtår, tretår & fyrtår i fina syskons timma 🥰 & goody bag med hem, mammas uuunderbara rödbets & moritsbiffar & pajen, älsklingen en annan variant 🤭 & sonen en matdosa lixom några fler, ändå hade mamma mat kvar för många dagar & fick frysa en del👍

Hon lixom jag gör alltid mer mat än det kommer gå åt när man bjuder 👏🥰

 

Hemma igen åt vi lite sen kvälls vickning & såg på repriser vi missade på julafton, & sent om sider tassade jag ut med mat till Rådjuren ❤️

 


 

  I morse & man såg riktigt hur isande kallt det var brrrr... runt minus 15 & Ungen studerade fåglarna som ropade på maaaat!! 🕊️ 

 


 

Innekatt även idag, tänk att han känner att det är för kallt ute fast han inte ens känt efter! en stark intuition 👍

 

  

 

Nu vid 15 tiden, så vacker himmel, om än den är en oren atmosfär ...😢

 

Idag har vi inte haft några måste, eldat, ätit rester, älsklingen har hjälpt ena sonen med divers bilproblem, & nu är en kompis till sonen här & får akuthjälp av dom 👍

 

I morrn en ny dag, solen ska visst sola som den nästan gjorde idag åXå, fastän den inte orkade upp så högt ☀️

 

    Varm kram i kylan   🎅🕯️

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 december 2023 11:19

Oj vilken julafton och till och med två granar och massor med folk precis som det ska vara. Vi brukar vara många men iår var vi bara tre stycken men det gick det också. Nästa jul (om man lever och har hälsan) så blir vi närmare 20 st och det ser jag fram emot. Som tur är så är ingen vegetarian för jag vet då inte vad dom ska få att äta på jul om dom inte äter fisk. En av mina brorsöner hade en kvinna som inte åt något och han gjorde en skinka av en kålrot men det var minsann inte gott. Nu önskar jag dig ett riktigt gott nytt år och hoppas att det blir ett bättre år än 2023 med allt elände i världen som det varit.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 december 2023 16:12

Hallå!! …

…. & ha ha ha, jag har inte gjort den där kålroten jag heller, fast kålrot är verkligen gott & rotmos & finska lådor ;)

Jag har inte ätit djur på minst 35 år, då var det inte lika vanligt som nu, numer serverar då alla skolor häromkring ett vegetariskt alternativ mat, alla krogar & dagens rött har fin fina menyer för oss, osv. Jag som dessutom måste hålla mej till glutenfritt, hittar alltid fina alternativ, men absolut kan jag förstå dej, att det skulle bli knepigt ;) men visst kan även jag tröttna på just att hitta glutenfritt, & det är ju heller inte själv valt då min kropp inte klara det…
Det är så härligt här med dina kommentarer ibland Tack *hjärta*

Varm stor kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards