frallorna

Alla inlägg den 7 december 2023

Av Lena - 7 december 2023 17:51

   

 

Bild från i morse, svullnaden har lagt sej, bara lite kvar av den nu, det går åt rätt håll ❤️

 

 

 

Inatt & rådjuren kom som vanligt, natten innan var dockett skådespel 🤣 dom var i 2 grupperingar, tror jag, såg så ut, i alla fall var dom 2 årsbarnen, eller en en retsticka, dom 2 stora ville ha havren för sej själv, men den lille for som en tromb runt dom, retades & fick sej hur många åthutningar som helst, han hoppade & gjorde piruetter om vartannat, han hade störtskul! 🤣 mamman & syskonet stod & såg på, som jag skrattade 😊han måste haft en släng av adhd...

 

       

   

 

Bjuder på dom mest hänförande kristallformationer 👍 unikt hur naturen kan göra sej vacker ☺️

 

   Då vi haft förfärligt kallt i många dagar så har gulle Ungen  vart inne mestadels av dagarna...


 

 

... kollat alla fåglar & om kväll/nätter rådjuren, sovit, ätit, kramats & pussats & lekt 🥰 

 

 

 

Idag & i snön som fallit & faller gick vi ut i "bara" minus 9, Malte yster som bara den, fick tyvärr tasskramp innan vi kom så långt 😔 så om han skulle hållit denna fartalltid på våra promenader, som nu när han ville hem foooort!! ja då hade jag vart shmaaal vid detta lag 🤭 

 

 

 

 

Dagens önskemat av Malte ☺️ dessa 3 ting ääälskar han, hemmos broccoli & majs = najs 😋 

 


 

 Jag har gjort eko kola al'a Renée Woltair, & nu mins jag att jag skulle blandat i mandeln , mins det från förut när jag fixade den, annars faller flagorna hit & dit, så jag har tryckt ner dom nu åtminstone 👍 

 


 

   Men alltså, jag tog verkligen den fulaste tall... alltså så långt mellan dom 2 högsta grenparen 🤣  så jag skrattar var gång jag går förbi, ser inte klok ut, inte ens utsmyckad 🫣  ja ja... men belysningen sprider fint ljus i alla fall 🤭

 

Annars då, matat fåglarn, tv tv tv 😉 chasat av lite damm, & dagarna går så fort så jag hinner inget... men i morrn vill jag få upp lite mer Jul ur garderoben 🤭🧑‍🎄

 

       Kram på er där ute i sybern ❤️

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards