frallorna

Direktlänk till inlägg 31 juli 2022

Några dagar...

Av Lena - 31 juli 2022 21:39


Så i onsdags åkte vi till Ulltuna med Malte för ett sista återbesök som det blev, då såret läkt så fint, så skönt  mina föräldrar följde med & vi tog en tur först till Gränby, där blev inga fynd gjorda. Sedan vidare till Gysinge där vi åt mat i husbilen & promenad...




Lars Kristerz från Älvdalen var där & blev fotade & filmade med drönare, kanske tar dom nya "Idol" bilder  ...



... många tog kort på dom & dom var så gulliga & ställde upp sej, men jag gjorde det inte  Jag tycker dom är bra & låter -som en pilsner i Juni är så vacker


Ja så åkte vi vidare till Gävle köpcentrum där jag fyndade snygga eko t-shirtar till gubben för 29 kr styck! var visst ett -det bästa pris ever, & det höll jag med om, servetter på Lagerhous & så åkte vi vidare för kvällsfika på en vacker plats 



Hemma hade sonen & frun landat med en gammal Polarhusvagn årsmodell -79 som nu är helt uriven & ska göras om, dessa retro dynor ligger på tippen nu, men denna...


 


... filt tog jag hand om & tvättade upp, så läckert 70 tal ha ha



Sommarlovshoppande barn &...



... & några vackra kvällar emellanåt, men kyligt har det åxå vart



Rommehedspromenad både igår & förrgår...



... gubben släppte av oss medans han gjorde andra bestyr & vi väntade i skuggan under...



... dessa 2 majestätiska Lindar  



... & denna helikopter fick men att undra lite, inlindad i tejp?  



Igårkvällst satt vi ute på altanen älsklingen & jag, han hade högläsning om förr i tiden i vår by, drack bubbel efter lite god mat, kl 23 la vi oss men somnade sent



Lördag kom föräldrarna hit för att plocka lite hallon & massor av röda vinbär... 



 


... & Ungen var med oss & jagade flugor 



På kvällen bjudna till fina vänner på mat...



... min veganska tallrik & alltså brödet var magiskt kryddat & frasigt, hon är en hejjare på att frydda maten...



...deras fina altan...


.


.. när mörkret la sej kom deras Fladdermus, som vart hos dom i minst 3 år, hon har mat i mynnen (små flygfän) som hon äter där i hörnet, för vingarna ligger var morron i en fin hög i hörnet av golvet bakom soffan. Förr hade vi åxå massor av Fladdermöss i byn, men har inte sett några på flera år 00.00 bröt vi upp efter prat & skratt i 6 timmar



Idag ringde jag mamma följer du med en liten vända till skogen & ser om det finns blåbär? hon stod & kokade röd vinbärs gelé men sen så åkte vi... 



5 liter till oss båda, enorma mängder blåbär i år, ja alla bär är många i år, ett fantastiskt "bärår" men dom var inte helt mogna, så minst nästan 2 veckor till får dom vänta, såg att förra året var vi ute den 23 augusti & plockade dom



Fina fina finaste mamma     



Bara snabbfika på stående fot då vi inte skulle göra någon långvända  



Ja så har det löpt på.


I morrn är det slut på semestern för älsklingen, även jag hoppas på jobb, vikarie som jag är & vill förbli. Vi är såååå nöjda med 5 veckors ledighet som kändes så lång, riktigt utvilade, ja jag var ju ledig redan i juni när jag meckade med blodprover pga av tröttheten


I morrn väntas regn & åska mot eftermiddagen, ja vi får väl se...


Nu det sedvanliga, morrondagens frukostmackor ska bres till både son & gubbe, fil & blåbär osv. som det är, matlådor ska göras &... nu är det som vanligt igen... fast många fina & varma dagar hoppas jag augusti bjder på  


                        Hej på er!!  


 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 augusti 2022 15:53

Här har inte hallon och vinbär mognat ännu och inte blåbären heller men hjortronen är klara. Det har varit en mulen och kall tid för att vara juli. Sonen och hans fjälla har badat varje dag men vissa dagar har det bara varit 16 grader i vattnet, lite för kallt för mig. Jag har fått ryggskott och hälsporre. Typiskt när jag skulle åka på sommarens sista dans

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

4 augusti 2022 22:39

Gokväll!

Fick hör att i norr, dvssälen/särna med omnejd var det lite med hjortronen i år, så inte undra på att vi hittade så lite...

Det känns VERKLIGEN att det är höst, fast det egentligen är sommar ha ha, mörkt & regnigt, fast trots det gillar jag ändå augusti men glad för att vår semester var i juli, ljust länge ger mer vila & längre dagar känner jag, mörker ger ju sömn....

Jag har inte badat på flera år i någon sjö, tur vi har badet på altanen ha ha uch för kyliga sjöar ;)

Hälsporre=eländes elände :( måtte den ge sej...

Kram kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards