frallorna

Direktlänk till inlägg 5 juli 2022

Fina dagar...

Av Lena - 5 juli 2022 20:47



Alltså... vaknade, eller Ungen väckte mej & ville ut igårmorse 04.05 & himlen var bara magiskt vacker



Så var det dax för vår mammas dag, började i Insjön där jag shoppade en såååå mysig kjol! en skjorta till älsklingen & så hittade mamma en läcker topp som blev hennes födelsedagsprecent bl.a   



... fast dessa bilder är från Rättvik, fina plåtdekorer i både Leksand & Rättvik, vårt Dalarna är verkligen fantastiskt vackert 



Lunchade på ett mysigt ställe

Som vi har skrattat, babblat i ett & hade en så fantastisk dag! 5.5 timmar & en sån dag som gav oss alla härlig energi  


Jag fick stora självan & köpte fera plagg, allt på rea Denna blåsa fick jag syn på på ett torgstånd sååå läcker, kunde inte prova men köpte den ändå, swichade till King P   väl hemma satt den som en smäck på en elefant! jaaaaa haha    Denna så min färg åxå!     & dessa 2 passar fint i färgen med varandra, särskilt kjolen ääälskar jag!   Vid Insjöns väveri som ju nyligen Ebba von Sydow köpte, där var åxå ett "extrapris" rum, där fanns denna goding, jag som ääälskar dessa vävda dukar, denna var 1.80 x 1.50, inte bestämt om den ska vara på köksbordet eller alltanen, en till liten tablett slank åxå med   



Idag hängde vi med gubben till stan & därefter en promenad vid kyrkan & såg till släktgraven, Maltes tassar är röda nu så inte långa promenader & gärna på mukt gräs



I morse, & denna juvel myste vid mina fötter...




 



Nu på eftermiddag/kväll var vi bjudna på mat hos dessa goa vovvar  




Mycket svårfotograferade, så med spring i benen, men även denna Donna blev trött till slut, så goa så jag hade kunnat smuggla med dom hem  


I morrn är det Malte akupungtur igen, därefter åker vi via Rättvik hem, har sovit på saken & ångrade ett plagg jag ville ha, om storleken finns vill säga, men är det meningen så finns den  


Nu ser vi på Husgägarna Danmark, ääälskar det! & sedan Första Dejten  


                  Kram på er därute i sybern   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Av Lena - Lördag 30 mars 22:23

       Ungen min Ungen ❤️ idag ville du ut igen, travade fram till solen, tvättade dej, spanade & la sej & njöt av den värmande solen ❤️ men tyvärr inte riktig pigg ännu 😢         Mammas mat + mer än dett...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards