frallorna

Direktlänk till inlägg 3 juni 2022

Freda...

Av Lena - 3 juni 2022 18:42


I onsdags kom denna lille kille hit, stora grävaren liiite läskig...



... men när traktorparken öppnades upp & "stora" killarna kom så var han i himelriket!    


 


... huur söt är du inte August!!  



Grannen sms:ade, kan ni sköta om Nubbe några dagar? så så blev det, han har bytt favoritplats, mot fönstret till en stol med mjuk bädd & en matbuffe al'a 5 stjärnig   



Igår åkte jag & min bror till grannastan där han hade ärende, fick googla innan vi åkte, den Internationella Bomb Insats styrkan var där & hade stora avspärrningar på grund av ett okänt föremål, så vi tog "gamla" vägen in, så sällan man åker där, men så vacker genom fina små byar & så mäktigt när man kommer här högt över & inmot Falun, Falu Lasarett som syns där , dock gör det sej inte på bild



Medans han var inne i butiken så travade vi runt en stund, Malte var yster trots blött & lite regn...




... hade GÄRNA velat gå in , hade nog inte vart förbjude i en sådan affär, men vi väntade utanför...


... & åkte sedan 100 m & parkerade för bilfika, ett Danskt Winerbröd med Chokolaaaade på för brossan & en banan till kaffet för mej & gott till malte såklart i all sin anspråklöshet  



Ja så en påtår hos våra underbara föräldrar   & senare kom åxå beskedet att det var ett skarpt föremål som hittats, vad har ingen fått veta ännu då utredning pågår, obehagligt hur som.



Vacker kväll inatt, & sjöfåglarna sjunger, ni skulle bara höra deras underbara kakafoni  


      Bakat bullar, hör inte längre till vanligheten, men nu blev det så, vanilj, kardemumma & kanel, alá ekologiska, fick väl godkänt, en plåt med små en med stora, kommer snart vara slut, men alltid nått & en liten form med slattarna till skatorna som åxå fick njuta lite



 



Fint att ha hämtat Sam från förskola 3 dagar i rad, sitta på altanen & äta & fika, fantastiskt att bo bredvid & få umgås med denna krumelur, så härligt att sitta & lyssna på honom, hans tankar & diskutera & så 


Här har han tokat sej med gåbandet (eget påhitt) satte det på högsta & satt recebilar & traktorer på det & gissa om bilarna åkte av med högsta fart  så in i vassens kul & vi skrattade högt! & Malte hittade på en gammal hundleksak mitt i allt, tog den som om han inte fick?  & travade iväg...



... = lycklig 



Lite fredasbubbel & köpte svenska jordgubbar, dyra men fantatiskt goda!



Altanvy idag 19.08


Pingsthelg, & idag var det Bal för 9:orna, & attans vilket oväder som drog in där just vid 17 tiden... alla som åkte i fina bilar,nercabbat osv...men lokalt & nu sedan ett tag så fint väder igen, altanen flödar i sol & värme 


Hade ett tag tänkt Leksands camping & bara vara i helgen, men så kom jag på den gacila iden om att fixa trappen istället, alltså den ser ut som jag vet inte vad, här ska nu tvättas med högtrycken, byte av diverse trävirke som ruttnat & kanske lite extra  ättikstvätt? målas & fixas, rensa ogräs & herregud, blir det som jag tänkt så blir jag mallig! ha ha  


Göken har slagit sej ner här, han kokkar nätter som mornar & kvällar, lycklig som får höra honom, ha honom nära  


Bada, prova Miss Li:s nya bubbelcava med jordgubbar, en Sangria, dansa med varandra, äta gott... ja den som lever får se...


       Varm kram till dej som kikar in  


  

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 juni 2022 09:00

Oj vilka planer du har. Jag skulle också fixa min veranda för den är både rutten och ful men det blev annat. Jag håller till nere vid sjön för nästa vecka ska jag ha växtfärgningskurs och det är rena röran där nere för stormen har förstört och tippat omkull och slagit sönder. Kommer att ta dagar att få ordning.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards