frallorna

Direktlänk till inlägg 30 maj 2021

Hoppsan & Mors dag...

Av Lena - 30 maj 2021 15:18


Igår strålade syrran & vi med familjer samman hos mamma för en Mors dags fika    så mycket pratande så kameran fick vila, hon fick blommor & en fin kräm & upplevelser av både yrran & mej, dvs ut på tur & lunch någonstans  



I fredags natt hade vi nattvakt med min kusin & fru i hamnen, ett sådant skift per sesång, attans trevligt med god mat fika å så 



Natten var så vacker med en stooor alldeles orange måne, wow sa vi alla men gick inte att få till verkligheten på kortet



Kvart i fem & inte en krusning på vattnet...



... solen var på väg upp, magiskt



Vy från det som en gång var vårt köksfönster, blir det nu sonens familj  föräldrasovrum, & där på vägen kommer Sam åkandes i sin traktor & kompisens mamma går efter, & före sprang fler kompisar, så otroligt idylliskt vacker är vår by i sommarskrud  



Igårkvällst blev det restmat på altnanen som än inte är städad, så skön kväll...



... Malte vill ha fler kuddar & filtar att bädda med, & kvällsolen strålade in...



... här är kl 22.19 & alltså mmmm så varmt & läcker himmel på det, blev att spela fin musik för varandra, skrattade & tramsade till sena timmen var slagen


    Huuur gulligt  & Tack Sam för att du vet vad farmor gillar mest!  



Nämligen Nattlinnen! finns det nått skönare än att gå & slasa i ett nattlinne hela dagarna om man ändå inget ska? ja så har då jag gjort i många herrans år, värst är väl om det kommer någon & jag måste hasta in & försöka få på mej några mer ordentliga kläder iall hast  detta är dessutom ekologisk, ja dom har så fina eko kläder på Ica, riktiga klipp gör man där ibland  


  Ja så denna påse & vegansk kexchoklad, slurp vilken dålig




Åååå mitt fina Åkerö... 





... med knoppar likt en rosen & tulpanpelargon 



Mina fynd från förra veckan, ja dessa blev det, små ljushållare, tänker att jag ska göra ett arrangemang i denna, fick ju en hel service i denna serie 45 delar tror jag det är, ska sätta ner små nässlor som ska få växa & sedan sticka ner dessa, kanske en murgröna som lindar sej runt? ja vi får se



Så vacker duk, vilket jobb den som gjort den har lagt ner, & min färg dessutom

  


Bordet då, jo detta blev det, inte stort alls, näpet & litet fast det ser stort ut på bilden, inte alls det jag tänkt som sagt, men det ropade på mej  


Vi har vart på baksidan idag & rensat pallkragarna, jag har klippt ner hallonbuskaget, hallondusken var på ett håll nästan 2.5 meter hög & började verkligen skymma vår fina utsikt! nån måtta får det vara på dom  städat däcket utanför altanen & nu först ska jag börja få av lite vissna blommor & damsuga, ska klippa ner mina nässlor i morrn tror jag, blir nog hundrafemtio skott ha ha tänker sätta i vatten & i krukor, alltid fin att ge bort.


Måste åxå berätta om det så dråploga som hände vid hamnen när vi vaktade...


En kvinna kom förbi, hon satte sej på bänken nedanför klubbstugan, när hon skulle gå stannade hon till & sa

-Oj vad är det för ras om Malte... sedan tittade hon på mej & frågade

-vad heter du? & jag hmm.. äää ?? men svarade undrande? 

-Lena, hon tog fram kameran & jag tror hon tog kort?... han tänka...

-ska hon tagga mej i nått??? så säger hon...

- va fin du är Lena! & jag ba hinner tänka... 

-va? är hon inte nykter? fattar inget, Kusinfrun mitt emot börjar le... & jag som inte hinner tänka klart säger försiktigt

-tack?... & förstår inget... förens hon plötsligt säger

-Heter hunden verkligen Lena?

-Nej Malte säger jag & i detsamma brister alla vi 4:a vid bordet ut i skratt så vi fullkomligt håller på att ramla av stolarna   


Men titta hunden rakt i ögonen näste gång va! & inte in i mina  stackars henne, hon hasplade ur sej någon ursäkt på nått vis & gick iväg, ja vi skrattade flera timmar så vi vek oss om & om igen & fortfarande skrattar jag så magen hoppar  

& ja trots missförståndet så -Tack du kvinna som förgyllde vår kväll & lång tid framöver  



2 jobbnätter väntar, fint fint!


               Kram till dej som kikar in  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards