frallorna

Alla inlägg den 29 december 2019

Av Lena - 29 december 2019 13:12


Så blev det Julafton på Juldagen hos mina föräldrar, 17 stcken blev vi, skratt & prat & hög decibell   mammas stora, goda & generösa Julbord, med alá veganskt till mej & svägerskan  



Så kom han till slut TOMTEN!... 



... lite blyg var Sam först...


... tinade upp fort & fick vara Tomtens dela ut hjälp  



Vi vuxna köper en precent var till någon efter lottdragning under hösten...



... lixom barn är vi alla så nyfikna  



... en glad paketöppnare! 



Mammas fina hembakade fikabord  ... 


... & God-Jul tårta



Märtas plats, att sitta i min brors knä & få skönaste finger massage   


Malte ska bara pussas & är allmänt hårdhänt då    



Alla fick klappar både 2 & fyrbenta & så delades "doggybags" ut till dom som ville Malte stod först i kön såklart!  


 


Så blev det Annandagen & då kom sönerna med familj, hade gjort Julmat...



... som inte blev med på bild    


     


Tomten hade redan vart förbi & lämnat sin säck, Sam fick flera Dinosaries som gick & ropade, bilbana & Robot & skrattade så han kiknade  & huuuur söt var inte Sam i sin Snögubbe dräkt  


 


-& jag säger bara de, min sonhustru hon hittar på saker som jag inte ens kan drömma om, & fast vi sagt att vi inget behöver, vi är glada om vi får ge dom, barn, barnbarn & henne! så fick jag denna nya Sanna Brådings veganbok!! TJOHOOOOO snacka om att jag blev själaglad  & inte nog med den, jag fick ett undermedel! en blåbär/lingonrensare!!  en sån har min faster, den rensar en hink på ett ögonblick! jag som alltid handrensat med mormors gamla trotjänar tråg, det är så bra & åxå rofyllt, men nu blir det snabbrensning i fortsättningen  men tråget med på husbilsturer då vi åxå ofta plockar på husbilsturer, som här    


  I fredags kväll kom goa vännerna Eva Sven & Linnea förbi på kvälls tee & ett vegan smörgåsbord, kameran bortglömd, såååå intresanta samtal då dotterna är nyutbildad Nuttrionist, eller nått sånt heter det, & är nu med i ett forskar teem på Karolinska på diabetes typ 2 & vad kost & motion kan göra för undervärk!  kvällen gick alldeles för fort... älskar dessa spännande samtal  


 


En sagolikt vacker bukett fick jag  (burken är utbytt  ) 


  


Ja så fyllde ena sonen 35 år igår         



Både Sam & Malte ville vara med & öppna paketen   



Pärontårta med chokladmousse  + mormors sockerkaka, bullar & havreflarn & lite köpekakor  

Vad den här busen gjorde är bara mellan Malte & mej  men på något vis, har han inbyggt i sej att ändå inte äta godsakerna, han stod bara där & tittade förundrat på fikafatet... lyftes såklart ner & fick en kaka    


Ja så har dagarns gått i stilla lunk...


 


... & idag inget undantag, en bara vara dag & vovvarna har det bäst inne då byavägen är som en enbart skridskobana 


Nu ska jag göra lite goood veganmat såklat  


                     Kram från oss        

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards