frallorna

Alla inlägg den 24 december 2019

Av Lena - 24 december 2019 22:18


Sam i sin skorta, väst, fluga & finaste byxor kom förbi en liten stund vid lunchtid, innan dom skulle vidare & fira med hans mormor & morfar med familj  jag fick en sötchock av hans vackra kläder som han var så stolt över    som tur var hade Tomten vart förbi här & lämnat ett paket till honom  


     


Några Pepparkakor & "sockersaft" slank ner under tiden han gick igenom maskinerna   *sockersaft* är namnent han hittat på, det är köpesaft, den gillar han bättre än fannos hemagjorda   men en dag kanske han kommer på att fannos smakar bättre, & framförallt nyttigare  



Så skrattade vi för fullt gubben & jag    & bytte Julklapp! ... 



...han fick en bok om grann socknen, så fin & som trollbundit honom totalt!... -vad fick jag då? en mobil-ladd-sladd! -jo jag tackar! köpt på Ica, så vad hade jag förväntat mej?   men faktiskt så var min så glapp att telefonen knappt gick att ladda, så visst blev det bra!  



Med eller utan klappar, så har vi en kärlek starkare än starkast & älskar varandra lika innerligt nu som då, första gången vi träffades vintern för 39 år sedan  


Idag -Julafton- blev en lugn dag, för första gången någonsin tror jag, jag kunde se hela filmen "Kan du vissla Johanna" sååååå underbar, rekomenderas det varmaste  likaså den uuuurgulliga lilla mini-tecknade-filmen "Räven och Tomten"  & Marianne Mörk levererade som jag förväntade mej & skönsång med Andreas Weise    ja & inte att förglömma Karl Bertil Jonsson!  ett absolut måste! såg åxå Kalle, ja allt jag/vi missat så många år...


Just nu Tomten är far... ja den kan man ju åxå  


Ätit goood Julmat & druckit äppelglögg, fikat & ätit snacks  


Det har kommit 1-2 cm snö, allt är vitt & fint, men under den förädiskt hal is, lite småfarligt... men granen blev i alla fall vackert snö-Julig  


I morrn blir det fullt hus hos mina föräldrar där mamma gjort all mat & fika, mina syskon med familjer & respektive kommer, tror vi blir 17 stycken, myyysigt    

Annandagen kommer sönerna Sam & sonhustru & svärfar hit & mer mat & paket

Har vart lite lugnet för stormen idag  & i morrn börjar en stor underbar gemenskap i dagarna 2  


Kram med önskan om en God Jul till dej som kikar in här  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards