frallorna

Alla inlägg under mars 2017

Av Lena - 4 mars 2017 19:32


På väg till mina föräldrar, höll nu detta hus på att rivas, en affär för länge sedan där jag bodde som väldigt liten, affären hette Matssons. I England sparas alla hus, förvisso är många i sten, men i Sverige rivs allt som en gång var, tragiskt, & i denna lilla del av stan är det mesta rivet & bara gräsytor kvar, med någon bortglömd vinbärsbuske eller äppelträd på...   



Malte på första parkett!! 



                             




Äntligen!!  



Nu har Malte "måfflat" så det räcker & blir över  Märta tackade vänligt & bestämt nej  ...



... hon skulle ha mommos rulltårta!   varken kex eller bullar duger heller, lilla gourmen där  Mitt fat med saffrans sockerkaka, kakor & en form kaka, orkade bara halva saffransbiten




  Ikväll dricker vi bubbel! så gott  


                               Kram kram    

Av Lena - 4 mars 2017 10:14


Förutom Pippi Långstrump igår, så kollade "vi" på den rafflande & så spännande stafetten, en annan blir slut bara av att se på dom  



Gubben & jag stack iväg till stan, hundmat & lite mera mat till oss, & han måste ju vara med numer & agera bärhjälp, & vovvarna låter vi inte sitta i bilen ensamma!!! visst kan dom & visst är dom lugna, men dom kan åxå bli stulna & hur kul är det för en hund att sitta i bilen flera timmar?...   INTE kul alls!!   


Var åxå förbi hos faster & man, blev fika, byte av tidningar & ägghämtning, sååååååå trevliga & roliga människor  


När vi åkte hem var det så disigt, knappt så man sår slalombacken, inget regn här, men väl hemma hos oss ett lätt damm snöande



Tippset om detta fick jag igår i Gomorron Sverige, lite omgjort & kanongott!! i botten är det riven sötpotatis, kommer garanterat att reprisa detta!!  här är innan det vart i ugnen för andra gången, osten är en fantastiskt god bönost som smälter  de va åxå kronärtskockor, oliver, tomater & pizzakryddor  



Hade ju beställt en enda stor SOOOOOL  idag tyvärr blev jag inte hörd  kollade ut & det vräkte ner & gör fortfarande!!, stooooora flingor i miljarder, så.... eller fint iof. men jag är i ett "vår" stadie i hjärnan, för mej är vintern förbi...    



Gubben var uppe längst & kollade på tv & somnade på golvsängen, M M & jag gonade ner oss i riktiga sängen men så ville Malte ut & bajja kl 08.00, sedan somnade han om vid pappa på golvsängen, mina sötisar  



Ja ja, mina planer om en solig dag med en skön promenad ser "grusad" ut  har dock lite mat att hämta vid mamma, egengjorda röbets & morotsbiffar, hon har nygräddade våfflor i frysen till M & M, så vi måste säja till när vi kommer så hon hinner tina dom  de är väl mommo omtanke om nått   så det får väl kompensera dagens "not" soliga, sköna utedag & promenad, & kanske? får vi besök på eftermiddan!



                       Kram & fin dag   

Av Lena - 3 mars 2017 08:58




Kl 08.00 svepte över kanalerna & där på Barnkanalen började precis ett avsnitt av Pippi!! nostalgi & helt innesluten i hennes värld  



Nått annat kul var detta jag hittade i en veckotidning, nog för att jag vet att det ger ro & huvudgymnastik, det med värk har jag inte vetat, men iof. så när man går in i nått så glömmer man  faktiskt det "utanför" för en stund  särskilt tiden! för vipps så har en eller 2 timmar bara försvunnit  



Det blötsnöar ute, men ska visst bli bättre under dagen



                         Gomorron mina fina som kikar in     

Av Lena - 2 mars 2017 21:00






Bjuder på dom *blå* bilderna jag tog 2010 på Märta & Petrus   


Sov länge gjorde vi, fint väder, längtade till åkrana & få sitta i kanten & bara vara... går om gubben är med, inte annars, för jag kan varken köra bil eller ta på mej kläderna upptill!  rastar Malte på gården & strax utanför, med nattlinne på eller morronrock eller jackan sittandes på en arm & såklart ramlar den av  & under bara nattlinnet, är så glad att jag hitills prickat in alla rastningar utan att någon gått förbi på vägen!! det är många som går förbi nu på Sportlovet, med barn, pulkor, hundar, snöskotrar i konvojer m.m skulle kunna ge en eller annan ett gott skratt  eller en chock!!  


 


Fick nöja oss med att se åkrarna från altanen, här får dom bevingade mat  en höjdpunkt på dagen tycker både M & M, som får ett smakprov på ett fat var, av fågelmaten innan jag kastar ut den!!  



I morrn äre freda!!! helg med hundarna, som ska få promenera mer än det som bjuds i veckorna, å gubben kan klä mej, bara en sån sak  



                                  Varm kram   


Av Lena - 1 mars 2017 19:57



Vilket fenomenaliskt snöväder som drog in över oss på förmiddagen, flingor stora som dasslock!!   dock är det plussgrader, så det slaskar mest



Bad gubben skjutsa mej in till stora Coopen på kvällen, allt är slut efter en vecka med noll handling, förutom småsaker som gubben handlat i Lanthandeln, nu känner jag mej nöjd  


Svägerskan är åxå sjukskriven, -du M---a!    & undrade hur jag får dagarna att gå? ja nu beror det ju såklart på hur man mår!! men jag mår bra trotts axelbrottet, & skrattar för mej själv, dagarna går så fort så jag hinner ingenting här hemma!!  massa intresanta tv program, målar, dricker kaffe, M & M som vill leka m.m. Tänkte försöka hinna med att måla lite idag, men då! -kom gubben hem från jobbet! -va redan tänkte jag? & slog en blick på klockan, redan 16.00 tiden går så fort så jag hinner inte med  


Köpte ett Franskt eko *Bubbel* på systemet till helgen åxå, tyvärr har Cavan jag tycker är så god precis utgått från vårt systems sortiment, finns i rgannastan, så jag får väl åka dit då en vacker dag  


Ovesäntligt prat, händer inte så värst mycket, som ni kanske förstår  


Nåja, varm kram till dej som kikar in, & orkar läsa just ingenting!!    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards