frallorna

Direktlänk till inlägg 4 mars 2017

Morron...

Av Lena - 4 mars 2017 10:14


Förutom Pippi Långstrump igår, så kollade "vi" på den rafflande & så spännande stafetten, en annan blir slut bara av att se på dom  



Gubben & jag stack iväg till stan, hundmat & lite mera mat till oss, & han måste ju vara med numer & agera bärhjälp, & vovvarna låter vi inte sitta i bilen ensamma!!! visst kan dom & visst är dom lugna, men dom kan åxå bli stulna & hur kul är det för en hund att sitta i bilen flera timmar?...   INTE kul alls!!   


Var åxå förbi hos faster & man, blev fika, byte av tidningar & ägghämtning, sååååååå trevliga & roliga människor  


När vi åkte hem var det så disigt, knappt så man sår slalombacken, inget regn här, men väl hemma hos oss ett lätt damm snöande



Tippset om detta fick jag igår i Gomorron Sverige, lite omgjort & kanongott!! i botten är det riven sötpotatis, kommer garanterat att reprisa detta!!  här är innan det vart i ugnen för andra gången, osten är en fantastiskt god bönost som smälter  de va åxå kronärtskockor, oliver, tomater & pizzakryddor  



Hade ju beställt en enda stor SOOOOOL  idag tyvärr blev jag inte hörd  kollade ut & det vräkte ner & gör fortfarande!!, stooooora flingor i miljarder, så.... eller fint iof. men jag är i ett "vår" stadie i hjärnan, för mej är vintern förbi...    



Gubben var uppe längst & kollade på tv & somnade på golvsängen, M M & jag gonade ner oss i riktiga sängen men så ville Malte ut & bajja kl 08.00, sedan somnade han om vid pappa på golvsängen, mina sötisar  



Ja ja, mina planer om en solig dag med en skön promenad ser "grusad" ut  har dock lite mat att hämta vid mamma, egengjorda röbets & morotsbiffar, hon har nygräddade våfflor i frysen till M & M, så vi måste säja till när vi kommer så hon hinner tina dom  de är väl mommo omtanke om nått   så det får väl kompensera dagens "not" soliga, sköna utedag & promenad, & kanske? får vi besök på eftermiddan!



                       Kram & fin dag   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards