frallorna

Alla inlägg under mars 2016

Av Lena - 7 mars 2016 20:06


Bjuder på en varm sommardag på en ö augusti 2011


Gösses Amalia vad det snöat hela dagen!! åkte hem i värsta snöstorm, för snöandet började på morronen, sedan har det vräkt ner hela dagen & nu åxå.


Strax en jobbnatt till, får pussla lite & få lite hjälp att ta oss till & från jobben när vi bara har en bil  men snart ska det lösa sej  


                            Kram kram    

Av Lena - 6 mars 2016 20:18

 

Såklart hade jag klockan på rigning & såg HELA Vasaloppet från start till mål!! det mesta via Rickard Olsson som är fullständigt suverän enligt mej! såååå rolig, gullig & kvicktänkt!  

 

Märta & Malte sov, slappade & lekte...

 

... & myste med oss, vi bara slappade HELA dagen!!

 

Eller en promenad blev det  

 

Följde systers man som fullföljde loppet!! owaw!! detta är hennes bild, men jag såg åxå målgången via vebben! men dom korten blev inte lika bra  

Stoooort GRATTIS Tony!!    


Nu ska jag iväg på en jobbnatt!!


                             Kram på er  

Av Lena - 5 mars 2016 15:04


Vi hade en del ärenden in till stan idag, men kände att min "Loppis" nerv behövde lugnas lite först  så vi åkte till Pärlan sekondhand i Gustavs, några mil bort bara.

Men? vad händer, jo nästan framme kolappsar bilen! tappade både fjädring, servo & broms!  fick använda handbromsen & köra försiktigt över guppen sista biten.

Nåja, gubben, Märta & Malte satt kvar & fikade i bilen, & väntade på ena sonen som fick komma till undstättning! han åkte förbi på Biltema & köpte med sej olja vi skulle kunna ta oss hem.



Sonens första replik: -Men fan morsan! ni är ju rena rama High Caparall!! 

Ja herregud säjer då jag åxå   om man ändå hade en nyare finare bil... sönerna åker i värsta finbilar båda 2 & har INTE anamat oss  

Nåja, i med oljan, starta "undret" & köra som själva fan & värsta biltjuv hem! för oljan rann ju ur... sonen åkte efter ifall, upp på motorvägen, gubben gasade upp "undret" i 130, ja "hon" är så gammal så det är nästintill "toppfart"  då kör sonen om oss!! -Va?? jo han fick olja över bilen   

O my gud!...   men vi kom hem, fast det var på håret...

Ligger det nått i ordspråken??

-Bagarns barn får inga bullar.

-Skomakars barn har inga skor

-& VI!: -bilmekanikerns familj åker bara i gamalt rächä!  (gubben är bilmekaniker)

Nu håller han på att lokaliera felet, men eftersom en tröskelåda så rostig på "undert" ska den nog äntligen få gå hädan berättade han nu! & DÅ! sa min syster att vi FÅR dersa gamla Cittra!  -Börja om från början, börja om på nytt, varför ska man sörja, det gamla som har flytt.... ♪♫♫♪♪♫...  

Ja ni, önskar att jag kunde köpa en Tiguan, min älsklingsbil över alla  hade sådana i jobbet innan det blev fabrikatsbyte, men men, det får väl bli i mitt nästa liv  


Ärendena vi hade kvar, ja då tog vi vår ur gamla Volvo! som bara tickar & går & sörplar bensin värre än en alkis  


Mina fynd! 2 kuddfodral gjorda av gamla fina kökshandukar  en vacker duk, grytlappen & gräddsnipan, så nöjd så!  



Igårkväll, Märta somnade i en bädd, vaknade till & såg mej ligga bredvid på golvsängen, ville till mej...



... men orkade inte!!   


Handlat mat för veckan, saker som inte finns i vår Lanthandel, & så in på Systemet & köpte ett otroligt gott vin "från Tezz & Jack"     fast det blev inget Amarone! det tar jag kanske nästa gång, för kortet är långt från slut   smaka av chokladen till & tänka på vår händelserika dag!    


Nu ska jag göra en god gryta på massa gott, alá vegan såklart  


                              Kram på er!!  

Av Lena - 4 mars 2016 14:36

  Det snöade "lite" på förmiddagen & Malte & jag tog en liten promenad...

 

... matade storfåglarna innan, ifall det skulle bli megasnöväder? & shit! de blev det  flingor stora som dasslock & nu tror jag meteriologerna som sa att vi skulle kunna få mellan 1 & 2 decimeter!  

      Fikat, kaffe för mej & blandade kulor för M & M  

 

Unnade mej en stor bukett Nejlikor i 2 färger i början av veckan, är så farsinerad av dessa blommor, då dom står hur länge som helst! flera veckor! hade några för ett tag sedan & jag trodde på riktigt att dom var av plast  

 

 

Sitter här vid datorn & skriver, tittar ut på snöandet & ser att plommonträdet är fullt med Domherrar!! både tjejer & killar  lyckades fånga några inifrån, dom satt överallt, kunde räkna till minst 20 stycken! & dom åt av som det såg ut barken av trädet! sååååå fina!!  


Freda ja... Vasaloppet i antågan, trafik kaos & olyckor av snön som kommer, fy fy fy...


Vaknade med aningen örvärk, tog en Ipren kapsel, ska göra en avocadoröra till kvällen & strax baka glutenfrill tunnt sprött bröd/kex, oliver, gurktärningar, sallad m.m.


           Var försiktiga ni som har snökaos! & varm kram  

Av Lena - 3 mars 2016 22:23


Vi tog en promenad i väntan på Sam med familj! det kom några cm nysnö i natt


 


Oj vad jag skrattade när Sam skulle äta! han gapade stoooort så fort han såg skeden   det var ett tag sedan jag såg honom nu



En sövande promenad i byn


   


Hur gullig får man vara?? vilken filur, skrattade, skrek sådana där glädjetjut så trummhinnan nästan sprack!   Gösses Amalia så söt han är, äter snart upp honom  


Ja det blev vår dag & nu ligger vi på golvsängen & ska strax sova.


                  Kram & godnatt mina fina läsare   

Av Lena - 2 mars 2016 18:41

 


Idag har vi bara traskat i byn, på isiga vägar


Bara pysslat här hemma, lagat matdosa till gubbens morronskift, mitt nya kall i livet  he he  


Lite gulligt   Malte har lärt sej tiden gubben brukat komma hem från jobbet, han blir ivrig & yster, börjar trampa runt, men tyvärr, då kommer ingen husse  ...


Jut nu på Gokväll, vegan kocken Max!!  lagar smarrig mat!! & sorry för mej, nu är filmkanalerna borta! & allt återgår till det vanliga, men jag har nått i siktet, på lördag börjar en spännande serie på 1:an Krig & fred 21.30   


 


              Kram på er mina fina som kikar in  



Av Lena - 1 mars 2016 19:37


Väntade tills kl 13 innan vi gav oss iväg till åkrarna en sväng, inte topp väder, men det fick duga


 


Alltså, jag fick koppla Märta för att få med henne ut ur skogskanten, hon hetsåt harskit så jag vet inte vad! jag jagade henne, men då var hon snabb som blixten!  =skitprinsessa!!  

 


Motljusbilder blir alltid att se lite dystra ut, fast nu var det heller ingen sol åt det hållet just då kortet togs, solen kämpade för att nå fram, lyckades till & från & då på en gång värmde den!



Knatade den uppkörda vägen över åkern & ner på åkervägen...


... fortsatte på åkervägen, med nosande & filosoferande, dom njöt

 


Shit vilken uber söt bild jag fick till på Skit-Sessan!    


 


Tokfian gillar att böka under huvudet i snön som en mullvard  



När vi kom upp till byn igen, så tänkte jag att vi skulle gå över ån, men ser ni hästskiten där framme? fick inte Malte tag på en stor skit, svalde den i samma hets som Märta & harskiten, jag försökte få ut den på honom, men för sent, gick några meter, sedan bara satte sej Malte & svalde & svalde & bara stirrade... jag hann bli galet rädd! alla senarier i huvudet flög runt... men det var nog bara skiten som var för tung & stor att svälja, för sedan traskade han glatt vidare! pust pust  förbaskade skit överallt!  



Båda älskar gamla Volvon, för dom sitter så högt i bak så dom kan titta ut!  & nej dom satt inte fast, & inte jag heller  & vi åkte bara på dom stundtals sörjiga leriga byavägarna 



Efter att gubben jobbat skift i 30 år, så blir det lite anorlunda med dagtid! sovtiderna har gått efter skiftarbetet förr, dvs. hur som helst & ofta somnade vi 00.00-02.00   nu lägger jag mej när gubben ska sova, runt 22 tiden! ja om det inte är någon bra film då, för då kan jag ta på mej hörlurarna  


               Renbäddat, skönt! Kram & gonatt   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards