frallorna

Direktlänk till inlägg 5 mars 2016

Galenskap, humor & skratt

Av Lena - 5 mars 2016 15:04


Vi hade en del ärenden in till stan idag, men kände att min "Loppis" nerv behövde lugnas lite först  så vi åkte till Pärlan sekondhand i Gustavs, några mil bort bara.

Men? vad händer, jo nästan framme kolappsar bilen! tappade både fjädring, servo & broms!  fick använda handbromsen & köra försiktigt över guppen sista biten.

Nåja, gubben, Märta & Malte satt kvar & fikade i bilen, & väntade på ena sonen som fick komma till undstättning! han åkte förbi på Biltema & köpte med sej olja vi skulle kunna ta oss hem.



Sonens första replik: -Men fan morsan! ni är ju rena rama High Caparall!! 

Ja herregud säjer då jag åxå   om man ändå hade en nyare finare bil... sönerna åker i värsta finbilar båda 2 & har INTE anamat oss  

Nåja, i med oljan, starta "undret" & köra som själva fan & värsta biltjuv hem! för oljan rann ju ur... sonen åkte efter ifall, upp på motorvägen, gubben gasade upp "undret" i 130, ja "hon" är så gammal så det är nästintill "toppfart"  då kör sonen om oss!! -Va?? jo han fick olja över bilen   

O my gud!...   men vi kom hem, fast det var på håret...

Ligger det nått i ordspråken??

-Bagarns barn får inga bullar.

-Skomakars barn har inga skor

-& VI!: -bilmekanikerns familj åker bara i gamalt rächä!  (gubben är bilmekaniker)

Nu håller han på att lokaliera felet, men eftersom en tröskelåda så rostig på "undert" ska den nog äntligen få gå hädan berättade han nu! & DÅ! sa min syster att vi FÅR dersa gamla Cittra!  -Börja om från början, börja om på nytt, varför ska man sörja, det gamla som har flytt.... ♪♫♫♪♪♫...  

Ja ni, önskar att jag kunde köpa en Tiguan, min älsklingsbil över alla  hade sådana i jobbet innan det blev fabrikatsbyte, men men, det får väl bli i mitt nästa liv  


Ärendena vi hade kvar, ja då tog vi vår ur gamla Volvo! som bara tickar & går & sörplar bensin värre än en alkis  


Mina fynd! 2 kuddfodral gjorda av gamla fina kökshandukar  en vacker duk, grytlappen & gräddsnipan, så nöjd så!  



Igårkväll, Märta somnade i en bädd, vaknade till & såg mej ligga bredvid på golvsängen, ville till mej...



... men orkade inte!!   


Handlat mat för veckan, saker som inte finns i vår Lanthandel, & så in på Systemet & köpte ett otroligt gott vin "från Tezz & Jack"     fast det blev inget Amarone! det tar jag kanske nästa gång, för kortet är långt från slut   smaka av chokladen till & tänka på vår händelserika dag!    


Nu ska jag göra en god gryta på massa gott, alá vegan såklart  


                              Kram på er!!  

 
 
wiolettan

wiolettan

5 mars 2016 20:51

Oj, så jag skrattade då jag läste ditt inlägg, du är då för rolig och skriver så medryckande och det känns nästan som om jag är med.
Din älsklingsbil, den känner jag inte till men jag hoppas verkligen att du får tillgång till den, det är du värd.
Lilla söta Märta.
Var rädd om dig och så roligt att du finns här på bloggen.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

6 mars 2016 08:40

Tack! hi hi :)) fast tur du inte var med *skratt*

Ja det blev lite krångel, & den gick inte att rädda, så nu blir det skroten för den! men attans vilken fantastisk bil den har varit!!! bara tickat som en klocka & väldigt billig i drift, men vi får nu ta över en till Cittra, dock inte samma modell, men en Cittra i alla fall, bra bilar ;)

Några flingor faller & jag kollar på Vasaloppet som jag ser från golvsängen :))

Varm kram & fin dag! *hjärta*

 
Ingen bild

Anna G

5 mars 2016 21:00

Jösses vilken åktur, det är bra när man kan ringa och få hjälp.
Tur du hann gå på Loppis, för det var allt fina saker du fick med dig hem.
Märta såg allt slut ut(skrattar högt och ljudligt åt henne, sötnosen).
Då smakar ett glas vin, eller två, så man inte blir halt bra!
Nu skall jag titta på en film, är inte förtjust i Mellon, är nog för gammal för det som låter.
Kram! och nospuss till trötta Märta!

Lena

6 mars 2016 08:34

Ha ha ja hej å hå ;)

Serien igår var bra & blir nog än bättre med tiden! lite rörig, missade lite i början, det som jag inte vill göra, så kanske jag kollar igen på playen, men jag tror inte något slår Poldark...

Nu Vasaloppet från alá golvsängs läge! ha ha ;)

Kram på dej! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards