frallorna

Alla inlägg under mars 2016

Av Lena - 14 mars 2016 21:09

 

Vi tog oss en promenad i Romme, tänkte 2 andra platser först, men snöslask & eländiga vägar tvingade oss ut på åkern brevid motionspåret, hujeda mej så med vatten som nu måste ner i marken innan vi får torra vägar!  


Annars lugn dag & underbara nyheter, nu har båda sönerna fått nya bostäder!! på samma gång!!!  & inte långt ifrån varandra  


På kvällen kom min vän hit, vår vänskap är slitstark & 53 år gammal=vår ålder  idag gasade vi upp oss pga olika åsikter, så jag trodde fönstren skulle explodera  gösses Amalia.... men samtidigt som vi kan varandra, så känns det lite jobbigt just nu...


Nu strax serien Gift vid första ögonkastet, mycket spännande & samtidigt väldigt knasig! tänk vad det hittas på  


                             Kram på er  

Av Lena - 14 mars 2016 08:31

 


                Bild från igår!  


Nu har vi regn, fast okdå, snön regnar bort fort! fast å andra sidan är det ju mysigare om solen får töa bort den  


Hoppas på uppehåll under dagen & en promenad av nått slag väntar.


Tills dess snozar vi på golvsängen & kollar lite missat på playen.



Ni som hängt med vet ju att gubben gick över från att ha jobbat skift i 30 år till dagtid för 2 veckor sedan, vi som varit så vana att ha friveckor, lediga förmiddagar, vardagar osv. -ja "vi" säjer jag  för såklart har vi då kunnat göra en massa ihop på tider dom flesta jobbat på.

Men! så fort man kommer in i "vanor" ändå, för oj oj oj så skönt det är att han nu är ledig alla helger & röda dagar!   nu fixar jag & förbereder på fredagar, städar & tänker ut god mat inför kvällen & en ledig helg! & han flexar & kommer hem tidigare då  & han fullkomligt älskar nya jobbet! tycker det är så kul & dagarna bara flyger fram!  fast visst saknar vi fri-veckorna...  


                            Kram & fin dag!!  

Av Lena - 13 mars 2016 20:28

 

Sov länge, åt frukost & kollade tv...

 

... somnade en stund & bara njöt

 

Men så blev klockan 13 & solen & värmen var så skön, så vi masade oss iväg till åkrarna & friheten  

 

 

Vi fikade, M & M grävde & nosade efter godis  Här blev det lite kallt en liten stund & dom myste på...

 

... bädden & kollade allt runtomkring...

 

... som dessa 2 gallopörer!!  ... 

 

... & detta vackra Svanpar som flög därborta & ropade i högan sky!! owaw! för mej dom första för året som jag sett  

 

Dom busae & mådde så gott

 

 

 

 

Så travade vi tillbaks efter en så skön stund  nöjda med turen!


Båda sönerna har åxå varit hemma & tvättat bilar & pulat med annat, mys  


Bloggar medans mitt favvo program är, Mästarnas Mästare! spännande  & snart Spårlöst, det gillar vi åxå.


                     Kram från oss till er!  

Av Lena - 12 mars 2016 22:16

    Tog vår "Bjursing" & åkte till biltvätten idag, klockan var INTE kväll & datumet var inte heller rätt  tog mej en "hittad" Turky Peper som var bäst före mars 2015 , hittade 4 spänn i askoppen & 3 näsdukar, jag som ääääääälskar att fynda!!!  



Malte & Märta gillade läget där bak  



Efter tvätten var "Bjursingen" som ny!!  i alla fall i våra ögon  



Tog oss sedan en fruktansvärt kall promenad i kyrkparken, vi som idag hade tänkt åkrarna i sol! som dom ju lovat!! fy så besviken jag blev, solen fanns inte en enda sekund idag, bara rysligt gråkallt, sådär så man frös trots en plussgrad...



När vi kom hem fraktade gubben bort vår "hunk" som trots allt varit fantastisk i många år, men nu är helt kabb slut!  



I morrn blir det pedikyr! ser jag  ...



... & som vi myst på golvsängen till Mellon, & till bords med god mat & dryck   tyckte Frans var mysig, gullig & bra! hade tippat Viktoria som "delad 1:a" med honom   & som i alla fall kom 3:a & 2:a enligt Svenska folket! 


Ena sonen & flickvän har åxå förgyllt vår kväll, så mysiigt!  


Nu Krig & Fred serien. 


Nyheterna i morse, owaw alltså! -Weepings Willows, så galet bra dom är!!! har hört deras nya lite på radion åxå, & i morse live i tv 4:a Tyvärr turnerar dom inte nära här omkring, annars hade jag mer än gärna sett dom live  


                            Kram på er därute!!    

Av Lena - 11 mars 2016 20:00

   


-Att vältra sej i morronsolen som kikade in!  



-Att ha gått den första snö-fria-& ej blöta asfaltspromenaden!!    


Inget särskit annars har hänt idag, eller jo, min kompisgranne & veterinär kom förbi & fikade & klämde Malte där bak, attans, som jag anade, ena sidan hade nog kännts ond för honom  


  Kvällsmaten, en galet god pastagratäng med krispande ovansida, mumma mumma & redan är halva borta!  


Nu har vi gonat ner oss på golvsängen bland kuddar & täcken & kollar självklart på Lats Dance!!!  


               Kram på er mina fina som kikar in  


Av Lena - 10 mars 2016 19:18


Igår hämtade vi hem "Bjursingen" jag har inte kört han ännu, ska öva i helgen  vi hann ta en snabbfika & M & M fick åxå fika  


 


Idag på förmiddan hade jag tid för första stora & mycket nogranna tandläkarundersökning hos den nya privat tandläkare jag bytt till, har aldrig blivit så nogrant undersökt, var tand en & en, förklaringar & jag vet inte allt! inga hål  tack & lov, men en spricka i en tand, ingen stor & inget man gör något åt nu. Tandsten som ska bort & en ny hård bettskena ska jag åxå få såsmåningom  Väääääldigt nöjd!! så fantastiskt bemötande & härligt Team  


Efter det åkte jag & handlade hundmat & sedan hem & hämtade Märta & Malte & iväg till min kompis på lunch! en sagolik sallad med en lika sagolik havregrädds dressing  till det fröbröd. Kaffe -ja tack men orkade inget "till" = proppmätt!   


Disig & grå dag, i morrn värsta solen! så vi tar igen dagens lugn då  


                                Kram kram    

Av Lena - 9 mars 2016 14:03


Vaknade till en sol som sken in  skönt de då värmen inte funkar i huset  den började krångla igår kvällst, men det går att elda & leda ut värmen på annat vis, men jag bad gubben strunta i det & gå & sova istället & lovade att INTE gnälla om det var kallt i morse, det var +18, men solen värmde upp köket snabbt + att jag bakat storfågelbröd så ugnen åxå hjälpte till



Vi knatade ut vid lunchtid & promenaden blev längre än jag tänkt, då M & M var så tokystra  



Malte undrade vilka det var som tjoade? -jo det var folket i Romme Alpinbacken som hördes! det blåste aningen, så vinden måste legat på åt vårt håll, har aldrig hört det så förut, & skidåkarna hade verkligen en fin dag! molnen kom & försvan & solen lyste igenom mest hela tiden, dock inte på denna bild  


   


Eftersom jag tänkte en annan kortare vända, så fick dom vara "täck" lösa, (på Märtas begäran  ) men det var varmt, så det fick väl gå ändå då   



Känns hoppfullt, för vi ska få sol flera dagar nu, som det ser ut i alla fall, eller som meteriologerna spår  


På eftermiddan ska vi hämta hem "nya" gamla bilen  


                                  Kram på er!!   

Av Lena - 8 mars 2016 16:22



Jobbade natten med en alldelens underbar kolega!   som jag aldrig tidigare träffat,  fantastiska samtal & trevligt jobb såklart!  


Satte en "stor" fågel deg när jag kom hem i morse, den fick halv kall jäsa tills jag visste att jag skulle vakna vid 11 tiden, då var den lagom att baka ut, så sömnen blev inte lång, men vad gör väl det då fåglarna blev lyckliga  


Halt ute, M & M slirade & slant, ingen höjdare, vill ju inte ha sträckningar & så  annars är det faktiskt varmt! & just nu lite duggregn...


       Kram på er mina fina som kikar in  Carpe Diem   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards