frallorna

Alla inlägg under juni 2015

Av Lena - 19 juni 2015 17:41

Så har vi äntligen skålat in Gullan! :-D

Pyntade henne lite före avgång

Ätit mat, skrattat & pratat ;-) förankrade utanför Torsångs cafe i båtmyllret i väntan på roddbåten som är startskottet på Hembyggdsgårdens sMidsommar-stång resning

Lite regn kom, men då drog vi bara upp kapellet & myste under :-D

En mysig tur, & nu tuffar vi hemåt, men gösses vilka båtar som blåser om oss så man baxnar, inte minst sjöräddningen ;-) häftigt!!! :-D eller dom körde såklart lungt förbi innan dom gasade på för fullt, trevligt Midsommarjobb tyckte nog gubbarna som jobbade i den  ;) 
Nu ska vi fortsätta kvällen hemma hos oss

Kram på er *hjärta*

Av Lena - 18 juni 2015 22:16

 

Ja så var vi på väg med Gulliga Gullan, grannen kom förbi, spexade lite, pratade tok, & önskade oss lycka till   

 

 

Ena sonen med flickvän kom förbi lixom mina föräldrar, taxam för all hjälp, även om allt gick helt smärtfritt!!  hon bara gled av trailern & flöt!!! man är ju inte bortskämd precis om man säjer så hö hö, med en träbåt i 10 år...  

 

 

Mormor hade såklart godis med! nygräddade våfflor, gissa om hon blev

poppulär?  

 

Gubbarna åkte iväg, rundade Kap Verde & styrde förbi...

  

... Gusaf Vasas dass & vidare mot...

   

... mot vår Y-bom...

 

Ser ut som om vi har en Finlands färga till granne...  & jag kan säja att den är attans bra att hålla i när man kliver av & på!! Gullan är inte alls så enkel att stiga på som Karin  men "staketet" på grann-skeppet är kanoners  

 

 

Såhär ser ruffen ut efter mitt arbete  inte all nöjd, måste till minst 6 kuddar till för att få den riktiga "mysfaktorn" ...  


Hon krånglade en liiiiten smula bara, fick åka till Biltema & handla lite medecin till henne  

 

Vi bjöd på bryggfika & mormor & morfar på mera godis  i regnet...

 

I Torsång håller Baylainers ligan på att rada upp sej inför i morrn...

 

... den stora "skutan" på älven åkte vi precis ovanför på bron & kunde se in i, runt bord med rundad mjuk soffa, ungefär som i ett vardagsrum från USA   såg varmt & skönt ut... & dyyyyrt!!  

 

På vägen hem gick ett medelande ut på radion om att det var stopp på stora riksvägen, tur vi inte åkte den hem. Förstår att folk vill fira Midsommar i vårt vackra Dalarna


I morrn efter att gubben vaknat efter nattskiftet, så blir det en Gullan tur oavsett väder! så de så!    


Vi hörs i morrn!


                                Kram på er    

Av Lena - 17 juni 2015 23:20

 


Jobbat på med Gullan, eller gubben gör det mesta & nödvändiga, fixa med motorn kan jag inte ;) men ruffen är fin med överkast & kuddar ;) tvättad utanpå, vet inte om det hade behövts ;) då regnet vräker ner nu...


I morrn är det meningen att hon ska i! oavsett om regnet vräker ner, undra ja... hur det kommer gå...


Ganska så trist dag för vovvarna, förutom när ena sonen med flickvän kom hem & lekte med dom :))


                            Kvällskram *hjärta*



Av Lena - 16 juni 2015 22:02


Kvälls solning i värmen på altanen!



Sytt 4 kuddar till Gullan & köpt några, gubben undrade om vi över huvud taget kommer få plats i ruffen, eller om det bara blir kuddar där? ha ha ha ;)


Vacker kväll, syrenerna glimmar så fint i kvälls solen...


                             Kvällskram *hjärta*  

Av Lena - 16 juni 2015 18:31


I söndags var min syster med familj här, fika på altanen, massa prat & skratt :))) 


 


Vi började på att snida Gullan skylten som jag ville ha den ;) på kvällen, runda hörn & fräst kant, jag har målat namnet, intejätte nöjd, men det får duga, den håller på att fernissas för fullt nu, snart får ni se resultatet ;)


 


Igår fortsatte vi med Gullan, fast tiden finns nästan inte nör gubben jobbar eftermiddag. 


Trångt att komma åt när gubben skulle byta olja, & så skrämde han nästan skiten ur mej åxå, när han trodde motorn var trasig... han fick en Ipren & kaffe, jag bara kaffe ;) medans han funderade lite... & kom på att nej det var inget fel!! phuuu & pust... :P 


Jag har sytt några kuddar , vi har gåtten kvällspromenad i somrigt & skönt väder.


Måste säja att vi har ett otroligt bra Vettris här i stan, Malte har börjat att smacka & svälja som han gjorde förra sommaren, inga fel hittades på honom på Ulltuna, men han fick Omeprazol utskrivet

Nu har det kommit tillbaks! & jag funderar på en egen ide, om det kan vara för allt gräs han åt då & äter nu?? ger det magsyra? dom brukar ju äta gräs just för krånglig mage, jag vet, men jag funderar ändå på denna tes...


Nåja var in till Vettris för att handla hundmat, gör ett litet foderbyte på honom åxå & så kom precis veterinären, jag frågade henne om det & några fler liknande preparat...

Kom till Apoteket, där har den dosen receptfritt utgått, nu fanns bara högre styrka & i kapsel form så dom går inte att dela

Apoteket vidhöll att Locec Omeprazol hade exakt samma substanser & att dom fanns på den styrka jag var ute efter, jag köpte en ask i alla fall & mailade sedan Vettris, deras gulliga veterinär svarade att det var samma & att jag köpt rätt dos!


Så nu ska lilla gubben få en lenande tablett till kvällen. Märta sprang just ut för att spy upp en förmodad kattskit hon hittade i gräset! uch snuskfia :((


Dagarna går & jag har varit dålig på att blogga, skärpning! ;)


Kvällen är vam på altanen & solen strålar på Malte


                    Kram på er *hjärta*

   

Av Lena - 13 juni 2015 15:05

 


Detta är mitt eget "Paparatzi" foto från detta vackra Madelene & Chris Bröllop för 2 år sedan, taget genom tv rutan ha ha ha ha ;)


Vaknade tidigt efter en bra jobbnatt, såg presskonferensen om mordet på den unga kvinnan... vilken bottenlös sorg... 


... för att kastas till ett Kungligt Bröllop! vilka tvära kast det är i livet...


... lixom när jag kom till jobbet i tisdags & fick höra att vår arbets kollega omkomit i en frontalkrock med en timmerbil under natten... några grät, jag kunde inte ta in det riktigt... det kom när jag kom hem på morgonen...


Livet ger & livet tar...


Nu ska jag i alla fall se på detta bröllop! älskar att se alla klänningar & inte minst hur Sofias brudklänning ser ut!!


                                      *Carpe Diem*

Av Lena - 12 juni 2015 19:28


Bya promenad på kvällen, varmt, Märta tycker det är för varmt, inte att ligga & sola i, men att promenera halvspringa som hon gör, Malte är oberörd, skönt.



Fika på altanen för oss alla, ser ni getingen på rutan? vet inte vart dom kommer in, men jag fångar dom fint & släpper ut dom i det fria.


Nu jobbet.


                           Kram på er *hjärta*  

Av Lena - 12 juni 2015 14:45


Idag leker solen med oss!! :)) vackra Midsommarblomster vajar i vinden... 



... Malte äter gräs...



... & Syrenen dinglar som alldrig förr av blommor & sprider en otrolig doft, som vi får in på altanen bredvid, myyyysigt:)))


    


Annars har det blivit lite promenerande, gubben har jobbat stehårt med Gullan & jag har sovit efter nattskiften. Återstår på henne gör: -en vit vatten linje, skruva fast allt trävirke som blivit fernissat, tvätt inuti & på utsidan & oljebyte.


Just nu ligger M & M på altanen & njuter & om en stund en liten promenad & en jobbnatt för mej lite senare, får nog se massor av Studenter skulle jag tro!! som vi iof. gjort dom senaste nätterna -förfestar dom tro? ;)


                            Kram på er *hjärta* 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards