frallorna

Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Dagarna går...

Av Lena - 16 juni 2015 18:31


I söndags var min syster med familj här, fika på altanen, massa prat & skratt :))) 


 


Vi började på att snida Gullan skylten som jag ville ha den ;) på kvällen, runda hörn & fräst kant, jag har målat namnet, intejätte nöjd, men det får duga, den håller på att fernissas för fullt nu, snart får ni se resultatet ;)


 


Igår fortsatte vi med Gullan, fast tiden finns nästan inte nör gubben jobbar eftermiddag. 


Trångt att komma åt när gubben skulle byta olja, & så skrämde han nästan skiten ur mej åxå, när han trodde motorn var trasig... han fick en Ipren & kaffe, jag bara kaffe ;) medans han funderade lite... & kom på att nej det var inget fel!! phuuu & pust... :P 


Jag har sytt några kuddar , vi har gåtten kvällspromenad i somrigt & skönt väder.


Måste säja att vi har ett otroligt bra Vettris här i stan, Malte har börjat att smacka & svälja som han gjorde förra sommaren, inga fel hittades på honom på Ulltuna, men han fick Omeprazol utskrivet

Nu har det kommit tillbaks! & jag funderar på en egen ide, om det kan vara för allt gräs han åt då & äter nu?? ger det magsyra? dom brukar ju äta gräs just för krånglig mage, jag vet, men jag funderar ändå på denna tes...


Nåja var in till Vettris för att handla hundmat, gör ett litet foderbyte på honom åxå & så kom precis veterinären, jag frågade henne om det & några fler liknande preparat...

Kom till Apoteket, där har den dosen receptfritt utgått, nu fanns bara högre styrka & i kapsel form så dom går inte att dela

Apoteket vidhöll att Locec Omeprazol hade exakt samma substanser & att dom fanns på den styrka jag var ute efter, jag köpte en ask i alla fall & mailade sedan Vettris, deras gulliga veterinär svarade att det var samma & att jag köpt rätt dos!


Så nu ska lilla gubben få en lenande tablett till kvällen. Märta sprang just ut för att spy upp en förmodad kattskit hon hittade i gräset! uch snuskfia :((


Dagarna går & jag har varit dålig på att blogga, skärpning! ;)


Kvällen är vam på altanen & solen strålar på Malte


                    Kram på er *hjärta*

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards