frallorna

Alla inlägg den 25 juni 2015

Av Lena - 25 juni 2015 21:09


Sonen med flickvän har varit hemma en stund på kvällen, till Märta & Maltes stora lycka!! :)))



Så var det dax för läkarbesöket -när jag ringde & fick tiden till idag, så sa sköterskan att jag skulle få en fantastiskt bra läkare & det fick jag med råge!!! Lis Lena Lindberg heter hon, jobbar åxå på stadens nyöppnade bla. vaxinations motagning. Påläst om om mej via journalen, sympatisk & lugn, mjuk & varm, & jag fick all tid! owaw faktor är bara förnamnet *hjärta*

Provtagningen efteråt: -men vilken tur att det är du!! sade jag till sköterskan :)) som är så duktig att sticka mej, eller förr i tiden när jag var deras trogna kund då jag fyllde på mina Hb & Järn depåer hela tiden i 8 år, idag skrattade jag & sade: -man kan ju inte vara på topp alltid! ha ha ha ;) Tur jag INTE är stick rädd, för då vore det illa... detta var dock väldigt lindrigt, det är inte ovanligt att jag blir stucken 10-12 gånger eller mer... innan det kommer 5 droppar typ ;)


Snacka om att bli paff! mitt hb låg på 144!! :)) & sockret toppen lixom mitt blodtryck! men det är Järnet som spökar alla gånger, får svar nästa vecka. Fick recept på en ny B 12 tablett! har ju fått det som injektion alltid, men nu finns en tablett som är så mycket bättre än injektioner :)) Folacin fick jag åxå, har haft det förut åxå, ska äta dom livet ut.


Har kollat på Ernst!! älskar honom! *skratt* sååååååå bra! & nu blir torsdagar kl 20.00 heliga i 7 veckor till ;)


Bäddat rent på golvsängen, & det känns som om jag ska somna alldelens strax Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


I morrn ska vi lägga i Gullan igen, tror jag ;) & ta oss en tur :)) Vi åkte till hamnen på eftermiddan idag, men regnet kom i stora mått, så hennes motorhuv tog vi med hem & nu har gubben isolerat den, själv har jag köpt en liten hundbädd till henne ha ha ha -ni vet jag & hundbäddar ;)


                           Kram kram *hjärta*


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards