frallorna

Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

I hamn...

Av Lena - 30 juni 2015 16:00


Frukosten bestod bl.a av detta godis ;) persika, hackade mandlar & nötter & så Alpro yogyrt mmmmmums :))


Märta vaknade vid 04.00 inatt & ville ut eller ner på golvet, jag sade nej & försökte vyssa henne till ro, lyckades efter en lång stund, när det var dax för morronpruppen var hon inte alls särskilt nödig, men i "sin" bädd somnade hon om & sov som en stock ;) det dög inte att sussa med "mamma" ;) kanske för varmt? ändå sov vi med öppet fönster 



Kuskade vidare & hamnade i Öregrund, kunde väl inte drömma om att få bästa platsen för husbilen!! säkert för att det förut varit gratis, nu kostade det dryga hundringen, men det som får folk att inte stanna är systemet man betalar på, hämta hem en App eller ringa & registrera sej & böka, pust... jag ringde & fick förvisso prata med en trevlig kille, som säkert slet sitt hår för att få mej att fatta ha ha ha ;)  för vi kommer med all säkerhet hit igen flera gånger, det kostar en liten liten summa var månad nu, (men vi går ur i höst), detta gäller för hela Sveriges platser som har detta system. Man ska avregistrera sej när man åker, pust igen, bara krångligt, vore så mycket bättre med en biljett automat, tänk så många turister Öregrund missar p.g.a detta!! :((( men ok för oss då, för nu finns det fin fina platser! :)) 


   


Flanerat runt & njutit, det är varmt! & mycket folk, båtar & hundar :))

 


Välbehövlig vatten drickning när vi kom tillbaks, satte ute en stund i all enkelhet, grannarna har suttit ute i fina möbler sedan vi kom & druckit vin, vi har lite att bry oss i *gapskratt* ;)


 


Mat & sedan somnade dom båda, orkade bara byta ställning ;) å så sprattlar dera ben, försöker väl springa fatt alla vovvar vi mötte ;) ...


 


... samma med Märtan :)) 


Gubben har läst tidningen & nu lagt sej & slumrat, jag sitter bredvid Märta & bloggar & Malte är långt bort i drömmarnas värld... vi har öppnat korsdrag & vågorna skvalpar & snart finns inte ett moln på himlen 


                Kram mina fina som kikar in *hjärta*

 
 
Ingen bild

Anna G

30 juni 2015 20:14

Vad ni ser ut att ha det skönt och fint. Jag blir så
sömnig när jag ser Malte och Märta när det sover i sina bäddar.
Vilken fin utsikt de har i husbilen.Ja de är två gospluttar.
Ha det fortsatt bra och fint!
Skönt att blivit av med tanduslingen.
Kram!

Lena

30 juni 2015 21:12

Ja du, jag hade nog åxå kunnat tagit mej en tupplur just då he he ;)

Saknar inte tanden alls, ja verkligen skönt att eländet är borta ;) den satt så långt bak att det inte märks :)) den förra satt nere & lite längre fram, den gav ett stort tomrum ;)

Kram kram *hjärta*

 
Kicki

Kicki

30 juni 2015 21:07

Sämre kan man ha det... ser väldigt mysigt ut.

http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se

Lena

30 juni 2015 21:09

Ja eller hur ;)

Kram kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards