frallorna

Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

Iriterande & sött...

Av Lena - 5 mars 2015 22:22

 

Satte på *oss* skorna & gick en kletig Rommeheds promenad i soooool....

 

... när Märta sett något, i detta fall en hund, då blir hon förstenad & kan stå precis hur länge som helst & bara titta  ibland lite pinsamt & man får dra henne därifrån...

 

... den mesta snön har smält bort från fältet, skönt!

När vi var i änden av denna plan, så kom en Polisbil & stannade, skulle rasta 2 Polishundar, jag var såklart inte alls rädd fast dom fick springa lösa på åkern en stund...

 

... utan vi tänkte sätta oss i Paviljongen en stund, sola, äta lite godis & njuta, då jag får se en tjej en liten bit bort, som hade en halvstor hund som rejsade på för fullt, men i nästa andetag så hade hon satt sej med den på huk, jag tog för givet att hon hade koll, vi har precis satt oss på trappen, jag kollar till hennes håll, hon fipplar med telefonen tror jag & i samma ögonblick sticker hunden som skjuten ur en kanon mot Polis shäfrarna, hon vrålar, Polisen vrålar & hundarna vrålar, allt blir bara kaos... jag ser inte vad som händer, det är träd & en häck för, men tumult uppstår, jag blir skärrad & springer med Malte & Märta mot våran bil som står bakom oss, samtidigt som jag fipplar på denna i fickan   min trygghet om någon skulle komma springande emot oss, om den hjälper? vet inte för jag har aldrig behövt prova...


Efer en stund ser jag tjejen gå därifrån bortåt med hunden, Polisen har fått in en av hundarna i bilen & den andra får leka en stund till.

Vid bilen tänker jag att vi kanske ska ta en liten vända till, då jag ser tjejen komma gåendes emot oss & hunden är lös... hon går in på Dala Hundcervise...

Om en hund smiter är en sak, men att ha sin hund lös i tätbebyggelse & man tydligen inte har hundra koll på den, det är respektlöst!! basta!! & vi åkte hem.

 

På eftermiddan kom denna ljuvliga tjej Freja bebis   förbi, med...

 

... storebrossan Sigge!!  

 

Alltså jag dog nästan!! galet söta båda 2, men lilla valpen Freja tog för sej på ett så tok gulligt valpigt vis så jag nästan svimmade av kärlek  utan tvekan hade jag kunnat adopterat båda 2 på studs!  fast det hade inte Malte gillat  & inte deras matte & husse heller för den delen  



Host host, snörvel snörvel & pust pust fortfarande  


                               Kram på er  

 
 
wiolettan

wiolettan

6 mars 2015 10:55

Håller verkligen med dig om detta med den lösa hunden. Det kan urarta hur lätt som helst. Jag har ju blivit angripen två gånger av lösspringande hundar. En bet mig och den andre gången var det min katt som jag tog upp i famnen för att skydda som blev angripen.
Men, du, vilka sötingar, helt makalöst, ljuvliga ögon. (Förlåt Märta och Malte ni är också underbara)
Den där tryggheten som du visar bild på, vad är det?
Fina bilder du har tagit.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

7 mars 2015 18:42

Det är ett giftfritt & inte skadlig t spray, men som ger en kyleffekt & en skrämmande doft, sprayas på 3 meters håll, har en vän som hade hundslagsmål hemma, några som moppade sej mot varandra, hon köpte en sådan här & dom helt enkelt flög isär!! när dom kom ihop sej, enormt effektiv! så jag hoppas den hjälper om? vi skulle ha oturen att hamna i dumheter. Jag skulle garanterat använda den mot folk åxå om jag blev satt i en sådan situation ;)

Jamen oj så gulliga dom var dom små vovvarna, jag blev åxå så kääääär!! :))

Kramarom dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards