frallorna

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Promenaden...

Av Lena - 30 april 2014 14:20

   

Idag har vi gått genom vackra gamla gränder ner till Smögens brygga, vi fikade på en bänk, lite kylslaget men just här i hörnet var det varmare.  

Nyfernissad båt, doftade underbart :))


Man kan väl lungt säga att det var ganska så folktomt he he ;) fast några fler flanörer såg vi, ett äldre par som kom runt ett hörn, frun hoppade högt när Malte skällde till, lika påkommen han åxå ;) -ar han ilsk? sa hon på Norska, nej nej inte då, sa jag & Malte muttrade... hon satte sej ner & hälsade & Malte hoppade upp & slickade hela hennes ansikte :)) då sa hon att -hunnepusser ar de reneste sam finns! ;) sedan pratade hon på & fråga lite, inte det enklaste att förstå Norska, gubben svarade nej & jag ja samtidigt på samma fråga & så skrattade vi alla ha ha ha ;)


2,5 timmar har vi promenerat & myst & det blev varmare.


I morse vaknade vi av en klarblå himmel & en strålande sol, sedan kom lite moln & det blev svalare, men nu är det blå himmel igen mot havet till & solen kommer fram mer & mer.


Köpte rökt makrill & Smögenröra till gubben & med kokt potatis till blir sista aprill menyn för honom lite senare, min meny blir kanske lite potatis sallad, en soja biff & grönsallad :))


Vovvarna sover, många hundmöten blev det & Märta skämmer ut oss alla med att skrika som en gris!! ;) folk skrattar eller tittar förvånat! ha ha ha ;)


Tror vi står kvar här en natt till, mysigt ställe.


Nu ska jag ta en "siesta" med vovvarna & gubben.


                 Kram på er alla fina som kikar in *hjärta*

 
 
EvaLena

EvaLena

30 april 2014 15:09

Underbara vackra foton.................jag blir så avis jag kan dööööööööööö...................fast jag har mer sol ;-)

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

30 april 2014 21:35

He he förstår det ;) ja tur du har sol när du inte har Smögen, lite plåster på såret he he ;)

Kram kram

 
Ingen bild

Kerstin

30 april 2014 16:47

Här hemma regnar det så det är som vanligt en sista april.Ha de så gott.Kram

Lena

30 april 2014 21:38

He he såg att i Sifferbo där snöar det för fullt nu!!! här har solen dalat, lite orange färg kvar mot norr, en så vacker kväll.

Kram kram

 
Ingen bild

pezze

30 april 2014 20:02

E bara lite fundersam..
Varrför skriker märta när hon möter handra hundar o eller uppfattade jag lite fel..
Urs min knäppa frågan..
e slö i knoppen just nu..

Lena

30 april 2014 21:32

Inte alls en knasig fråga!!

Märta vill bara säga att hon är bäst typ! he he hon är så snäll åt alla, djur som folk, så elak är hon INTE bara en lite bossig dam ibland he he ;) & jag lovar hon skäller INTE hon låter precis som en gris! ha ha ;)

Kram på dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards