frallorna

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Idag...

Av Lena - 18 april 2013 23:23

 

Slappar dag kan man säja, Malte har kollat på regnet...

 

... men åxå lekt en del i "Vallmo-pergolan"  

 

Märta kollade på tv, & kollat på...

  

... på mej, kollade på...

 

... på tv & kollade på...

 

... på mej   tror aldrig jag sett henne så fängslad av tv någon gång!  

 

Gubben fick ärende till Hedemora, så vi hängde på & tog oss en promenad där i omgivningarna, men stormen var nästintill fört mycket...

 

... kan säja att vi alla tyckte bilen var skön efter en stund, mina ögon rann & håret var som en trasselboll.


Hem & iväg på Italienska kursen, var lite trött, hade smålust till att vara hemma, men gubben sa att jag måste dit & lära mej!  & bara jag kliver innanför dörrarna där, så uppfylls jag av glädje!! & nu när vi känner varandra, är känslan så otroligt härlig! vi skrattar & pratar  om vartannat.

Mycket med högläsning mot varandra 2 & 2, lära sej utala orden rätt, jag lyssnar på föregående par så öron & hjärna knakar, så blir det min tur & jag har på 4 minut glömt allt! bara poff!  suck suck...

Många ord är helt lika fastän betoningen är olika, sitter du på en restaurang & ska beställa fisk så kan du lika gärna få in Persika!!  


Stackars min gubben som tror jag kommer lära mej något!... & som den pensionerade språk lärarinnan sa idag: -i så många år jag läst & undervisat i språk (hon kan många) så har hon aldrig stött på ett svårare språk att lära sej!  


Men jag kämpar på! eller vi alla   


Malte har just varit ut & gjort kvälls pruppen & det regnar på tvären i stormen.


Nu ska jag prata med John Blund...

                                        ...natti natti på er  


 
 
wiolettan

wiolettan

19 april 2013 09:26

Jag trodde först att Malte kollade in snön, det såg ut som om det snöade, men så var det regn. Härliga bilder av Märta och Malte.
Min man kan italienska, si så där, han tycker att det är ett intressant och roligt språk. Han har inte gått någon kurs utan lärt sig själv för han hade mycket affärer med Italien då han hade egen firma.
Då vi har gjort några resor till Italien så har det aldrig varit några problem med språket, det är skönt, man kan uppleva så mycket mer då.
Du kommer säkert att bli så duktig som din man vet att du kan bli på språket.
Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

19 april 2013 19:44

Ja hua vilket regnväder både idag & igår :(

Aha, du har en Italiens kunnig man ;) bra att ha hi hi ;) & visst är det så, ett stort plus att förstå & kunna göra sej förstådd, fast det kan jag INTE ännu, & jag undrar om jag någonsin kommer kunna det? ha ha ha.. ;)

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards