frallorna

Alla inlägg under september 2012

Av Lena - 24 september 2012 18:36


 

En morgon i Husbilen  tyvärr glömde jag dra ifrån övriga gardinerna efter nattens mörkläggning, i bakgrunden hörs tv:n, gubben kollade på någon dokumentär om poliser i USA  


En skön kvällsvända är avklarad, kall, vacker & frisk... blandad med tårar... saknar saknar mitt   ....


                                         Kram  



Av Lena - 23 september 2012 17:09

 


 


 


 


 


Vi ändrade oss & åkte till Värmland istället, ack Värmeland du sköna...

Så vackert landskap


Vi har haft det så skönt, bara myst, gått långa promenader i nya miljöer, sett & uptäckt massa fina platser  


Vädret har varit perfekt, mest sol & blå himmel, lite grått & lite regn -men då kurade vi ihop oss & lyssnade på smattret på taket, kollade tv & åt lite snacks


Hade gärna, eller mer än gärna fortsatt en eller 2 eller 3 veckor till...


Märta & Malte älskar verkligen varandra, så måna om varandra, pysslar om varandra, leker, gosar...

Det har dom alltid gjort iof. men det ser faktiskt ut som om dom tar än mer hand om varandra nu, eller så är det för att "grabbarna bus" tog så stor plats när dom härjade på, älsklings grabbarna  


Saknaden & sorgen efter Petrus har inte släppt sitt grepp, mitt hjärta är lika trasigt & det gör så ont, tankarna far som en enda härva i skallen, alla varför & alla "tänk om"

Min älskling fattas mej, fattas fattas fattas...


I morrn lite jobb, nu lite mys på golvsängen  


                               Kram kram  





Av Lena - 19 september 2012 11:32


 



Om en stund åker vi, det blir norrut,  mot vidderna & skogarna...

Pojkarna sköter om huset &....

 

                                      .... katterna! 


                        Kram alla fina som kikar in, vi ses  


 

Av Lena - 18 september 2012 17:23

 

                         Min Juvel Prinsessan Märta Louise  


Packar husbilen, i morrn eftermiddag drar vi, dit näsan pekar...


Fly?... ja det gjorde jag i början när Petrus somnat in...


Nu har jag förstått att denna fasansfulla smärta är evig, & hur mycket jag än saknar honom, längat efter honom & gråter, så kommer han inte tillbaks....

Trots det så saknar & gråter jag ändå...


Livet är så märkligt -vad är meningen? & varför?...


Mins ni den fina dikten Min starka mamma? sista raderna:


Vad hon säger

Hur hon mår

Min starka mamma har ett hjärta fullt av sår.


                              Kram mina fina som kikar in!  





Av Lena - 17 september 2012 19:21

 


 


    Dagens skörd, 5 l lingon & lite svamp som jag sprang över bara sådär...


Jobbat en stund & på eftermiddagen åkte vi till skogen där jag visste det fanns lingon, plockar 5 liter itaget så slipper det bli så mycket att rensa åt gången.


Vovvarna njöt & gubben drack kaffe. 


   

                         Petrus hjärtat  saknar dej...


                                             Kram  

Av Lena - 16 september 2012 18:56

 


  

Iväg till hamnen på förmiddagen & en sista åktur med min bror & fru i deras båt, våran Karin är redan uppe ur vattnet.

 

Tänkte gå iland, försökte på några ställen, men det blåste så hårt så det gick inte... nåja, dessa 2 myste på under teddy fällen, för någon värme var det inte

 

Ornästugan

 

Båtspindel

 

Blev fika ombord, & på första parkett var Märta & Malte!  

 

Somnade med huvudet på bordet ifall man skulle missa något  


Båten skulle vart upp efter turen, men inte heller det gick, men regnet slapp vi i alla fall, & en mysig tur blev det  


                                   Kram kram  

Av Lena - 15 september 2012 14:32

 


 

Blev en fin förmiddagsvända till skogen, som bjöd på både sol & svamp

 


 


 

                 Det ska vara gott att traska åxå  

 

Hittade ett gäng ballonger! undra om det var någon försäljare som tappat dom? eller en fattig förälder som såg dom flyga till skyn, medans ungarna grät?...

 

Spännande tyckte i alla fall Märta...

 

... & gubben tog dom med hem, för i skogen ska dom inte ligga & skräpa!

     Svamp plockade jag åxå, ska bli en glutenfri pizza bara degen jäst klart

 

                      Vacker & alldelens ljuvlig Sessa  


Innan vi kom till bilen hittade dom båda samma jyttje hål! så nu ligger dom mätta, nybadade & belåtna & sussar  


          Bilträff vid Romme Alpin, gamla Engelska bilar & lite annat, föreläsningar & så, vackert väder på de, vad mer kan dom begära?


 

                                                 Petrus  


5 veckor & 2 dagar sedan jag höll om & gosade med vår kärlek...  mitt hjärta blöder fortfarande, saknaden går inte att beskriva... det gör så ont...


                                      Kram mina fina  

Av Lena - 14 september 2012 22:08

 


Käns så tomt här hemma... tänk så grabbarna bus lekte med varandra, så kul dom hade  Märta leker inte på samma vis, men Malte försöker få

med henne  


Saknar vår Prins, saknar saknar...


                   Kvällskram mina fina som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards