frallorna

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Kväll..

Av Lena - 20 februari 2012 21:36

 

Gubben sa: -jag har ju gått 2 vändor med hundarna innan du kom hem, det kan väl räcka om du är trött?

-Tack hjärtat  ! -& så blev det, dom fick vara på tomten & rasta & springa av sej istället, i stormen & snöandet! det viner i huset...

 

                             Kram mina fina! & sussa sött!  

 

 


 
 
Kikkan

Kikkan

20 februari 2012 23:51

Jag är lika "snål" att lämna ifrån mig lite blod droppar.. Brukar påminna "vampyrerna" att använda den absolut tunnaste nålen. För ett tag sedan blev en 'Vampyr' så otrevlig & sa att jag skulle minsann inte tala om för henne hur hon ska göra sitt jobb!!! Men synden straffar sig själv och efter jag vet inte hur många försök utan en droppe rött skulle en av kollegorna pröva + ingen succé där heller. Till slut tillkallades en narkos gubbe och han fick massor av blod på första försöket. Kunde inte låta bli att nicka lite osympatiskt till den argsinta besservissern när jag gick därifrån. Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

21 februari 2012 21:45

Ha ha.. på mej används åxå Butterfly (barn nålar) när dom sticker på händer & handleder osv. fick ändå ett stort fult blåmärke igår, som ömmar.
Det finns EN där inne som kan sticka mej! men bara om hon inte har handskar på, så känslig är hon, & prickar rätt varje gång! hon sticker rakt ner i mej! känner en åder långt under fett & diverse ;) ser jätte mysko ut, men funkar!
Här brukar dom sticka max 3 ggr, sedan tillkallar dom någon annan, men denna gjode 4 försök, & det gick ju till sist!
Tänk så "unika" vi är kickan! ha ha ha.. ;)
Kram på dej!♥

 
Kikkan

Kikkan

20 februari 2012 23:52

Hoppsan!!! kommentaren hamnade lite fel, skulle ha varit på det förra inlägget. Kram igen ♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

21 februari 2012 10:49

Det är bra med en snäll gubbe, eller hur ?

Lena

21 februari 2012 21:40

Hi hi.. ja verkligen!! anar att du åxå är en snäll en! ;)
Kram kram!♥

 
optimist

optimist

21 februari 2012 11:29

Vilken söt bild. Jag skulle vilja mysa lite med den där katten.
Jobbigt för dig med spruttagning. Där är jag lyckligt lottad, det brukar gå hur lätt som helst och inte gör det ont heller.
Tyvärr så vet jag inte något om detta att operera in dosa eller nå´t.
Hoppas att alla värden är bra denna gång.
Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

21 februari 2012 21:39

Det är Aika, hon är helt sagolik!!♥ & skulle gärna ge dej en puss om hon fick!!♥
Så skönt för dej! jag är inte heller stickrädd, men visst känns det när dom letar med nålen där inne, för att få några dyrbara droppar, bara att bita ihop ;)
Ska ringa i morrn & höra hur värdena var!
Kram kram!♥

 
blessingsrehab

blessingsrehab

21 februari 2012 16:38

här är det fint o sol mettan attans farligt halt ute. Nyss ute med gammeldoran och kinesen..Hon kråmar sig alltid runt honom när de är ute. Men inne är det han som bestämmer *ler* märkligt beteende..Kura er riktig gött..Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

21 februari 2012 21:35

Halt här åxå, men jag har brodd på som alltid ;)
Ja dessa underbara katter! dom är för goa!♥
Tack vi kurar på! :))
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards