frallorna

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Gokväll...

Av Lena - 17 april 2011 23:04

  

Åkte till mina föräldrar på eftermiddagen, gubben hjälpte dom ta ner ett träd som dött...  

Sonen & hans kompis kom dit, visade upp sin nya *hobby* en fyrhjuling att köra i stads trafik... fastän vi bönad  & bad, kunde han inte motstå... hua, nu ska man vara orolig igen, tycker man sitter så oskyddad...  

Sedan ville vovvarna med mormor in &...  

                                  ...fika!    

Gubben, vovvarna & jag tog sedan en promenad i omgivningarna  

..innan det var dax för ett oplanerat kalas för brors sonen, hade skippat de då vi trodde Märta skulle vara *låg* efter operationen, men hon är pigg & som vanligt! & gick från famn till.. ..famn!      

 

   

Brorsdotterna hade bakat en drömm... fylld med grädd/hallon/choklad, kalorifri bomb!  -not!   

 

   

-Det gäller att veta vart man ska tigga! -mormor är bra!     

 

   

Systerbarnen tog sej en kvälls gung!

 

Ja sedan fick vi skynda oss hem, ta emot goa vänner som hade tagit med sej Falafel rullar! oj oj oj va goda!

 

Vi åt & kollade både på Mästarnas mästare & Pensionärs jävlar, skrattmusklerna har jobbat hårt kan jag lova!  

 

Petrus har varit en snäll vovve idag! visat Märta *Fred på Jorden* tassen flera gånger på gården, rullat framför henne & fjäskat!

 

                   Nu väntar sängen! Kram på er!  

 

 
 
Ingen bild

Kerstin.

18 april 2011 07:18

Ja då är det som vanligt igen,det var nog säkert för att hon luktade annat å inte var sig lik,har hon inte ett dugg ont av op???kommer inte ihåg hur det var för Frida, du vet minnet??? Nu går solen upp å björkarna är som små musöron"härligt"
nu blir det en promenad. Kram Kerstin.

Lena

18 april 2011 13:20

Nja, jag låter dom inte vara ensamma hemma, & jag har koll hela tiden! så idag när jag skulle iväg en snabbis & få Järndropp, så fick Petrus sitta i buren den tiden.
Jamen va härligt! vår, musöron, Tusselago, Vitsippor, sol & värme! :)))
Men jag mins att du berättade att Fridas sterelisering gick så lätt! & hon var pigg lixom Märta på en gång! & nu var ju Märtas än enklare efterssom hon har livmodern kvar.
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards