frallorna

Alla inlägg den 23 september 2023

Av Lena - 23 september 2023 15:42

   

 

För 11 år sedan, mins turen som igår ❤️ så gulligt foto 🥰

 

                   

 

Vi fick en otroligt härlig skogspromenad & svamp 🌞 Malte yster & glad 🥰

hittade, eller fixade bara detta, kunde inte gå uppför berget idag, yrseln har slagit till 😣 gick som ett fyllo & blev rädd att ramla så detta fick räcka & inte så bara, en hel del guld & brons 👍 så fina Trattar & Gulingar, knubbiga endra 👌

 

       
Har kokt King Edvard som ska bli till en potatissallad, ni vet väl hur bra det är med kokt kall potatis, används med fördel vid vikt nedgång 😉 som jag behöver 🫣 texterna har jag googlat fram såklart 👍

 

 

 

I min potatissallad är det A & O med detta svarta salt i, magiskt gott om ni frågar mej ☺️ & till den stekta kantareller & tomatsallad 🍅 mums filibabba!! 😋

 

  Alltså här hade vildsvinen bökat nått kopiöst, gått fram som bulldozers, ingen svinpest i området, var långt därifrån 👍 tycker att några av besluten som tagits är hemska, att tamgrisar & minigrisar måste avlivas, som levt med familjen i åratals, skulle jag äga en tamgris hade jag flytt med den, det är då ett som är säkert ❤️ grisar är densamme som våra hundar, varma mjuka gosiga & intelligenta ❤️ men dom flesta människor vill bara att dom ska slaktas & ätas upp, kräks på det 🤮😢🤬 

 

                   Hejdå! 👋

 

 

 

 

 

Av Lena - 23 september 2023 07:47

     

 

Var i hamnen förra lördagen, promenad & träffade en i klubben, han berättade & visade bilder på sin bil, en gammal armé bil från 40 talet, det måste vart den finaste jag någonsin sett! Han visade ett stort reportage en tidning gjort om den, finna bara 2 i världen, & varsamt renoverad till perfektion & hatten av!! 🎩   

 

   

 

 När vi stod där i hamnen hörde vi hur stooora båtar dånade där ute, så vi åkte runt sjön & såg dom från andra sidan, säkert 20-30 stycken, maffigt!! samlades sedan på fjärden för "fortkörning" häftigt!!!   

 

               

 

Plockat bär, lingon denna gång, fanns gränslöst av dom, älsklingen var med som chaufför då jag haft lite huvudvärk & inte orkade köra, men skogen läker & är skön ❤️ & vi bar nog ut ca 48 liter, jag plockade 20 👍 men ska nog ha 10 l till 👌 Tänk dom ställen vi är på har mamma & moster plockat bär på i 50 år minst ❤️ dom kan alla stenar & stubbar & har namn på alla platser, som Otäck ställä, stenramlä, tvärbackan osv 😁 Fika såklart!! ☕️ hittade dock inga bra stubbar att sitta på så det blev på stående fot 👍

 

   

 

Mamma funderar på vart alla blommorna ska få plats inne nu snart, & den undran har åXå jag 😣 tur kommamed vecka ska bli varm, för det kommer ta tid att få till det, & vill ju inte slänga någon & en av mina fantastiska hibiskusar blommar som aldrig förr 🌺 & likaså orkidéerna, även om dom även inne är fantastiska 👍 pelargoner, nässlor, klöver & inte minst mina alla begonior 👌

 

Nåja, det reder sej nog 😉 

Älsklingen har tagit 11 dagars semester & vi ska tapetsera ett rum, flytta in en stor ek soffa som jag ska klä om & ett fantastiskt skåp med krön till, allt i samma serie som vi redan har i vardagsrummet 👍 denna tapet hämtade jag ut igår    en gammelsvensk, tror det blir galet läckert därinne 👏 spännande med lite förnyelse 

 

 

Ungen precis nu sittandes på min mage 🤭 en pussunge är vad han är 🥰

 

Ligger & lyssnar på Ring så spelar vi, blir så glad när det är Christer Lundberg som leder det, så mjuk & skön röst & helt fantastisk på att prata med folk ❤️ & alltså Retro innan Ring så spelar vi, vilka godingar man får höra, låtar man inte hört sedan man var liten & som blir till minnen & tårar emellanåt ☺️

 

Dagen idag har inga direkta mål, vill dock ha lite trattkantareller till kvällen, ingen match vet vart dom finns 😉 fortsätta plocka ur rummet som ska förändras, & tror kvällsmaten blir potatisgratäng eller bakad potatis kanske? eller potatissallad? ja ni hör vilka värdsliga funderingar...

 

Himlen är blå & solen strålar redan 🌞

 

   Varm kram till dig som kikar in här ❤️

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards