frallorna

Direktlänk till inlägg 23 september 2023

Dagarna…

Av Lena - 23 september 2023 07:47

     

 

Var i hamnen förra lördagen, promenad & träffade en i klubben, han berättade & visade bilder på sin bil, en gammal armé bil från 40 talet, det måste vart den finaste jag någonsin sett! Han visade ett stort reportage en tidning gjort om den, finna bara 2 i världen, & varsamt renoverad till perfektion & hatten av!! 🎩   

 

   

 

 När vi stod där i hamnen hörde vi hur stooora båtar dånade där ute, så vi åkte runt sjön & såg dom från andra sidan, säkert 20-30 stycken, maffigt!! samlades sedan på fjärden för "fortkörning" häftigt!!!   

 

               

 

Plockat bär, lingon denna gång, fanns gränslöst av dom, älsklingen var med som chaufför då jag haft lite huvudvärk & inte orkade köra, men skogen läker & är skön ❤️ & vi bar nog ut ca 48 liter, jag plockade 20 👍 men ska nog ha 10 l till 👌 Tänk dom ställen vi är på har mamma & moster plockat bär på i 50 år minst ❤️ dom kan alla stenar & stubbar & har namn på alla platser, som Otäck ställä, stenramlä, tvärbackan osv 😁 Fika såklart!! ☕️ hittade dock inga bra stubbar att sitta på så det blev på stående fot 👍

 

   

 

Mamma funderar på vart alla blommorna ska få plats inne nu snart, & den undran har åXå jag 😣 tur kommamed vecka ska bli varm, för det kommer ta tid att få till det, & vill ju inte slänga någon & en av mina fantastiska hibiskusar blommar som aldrig förr 🌺 & likaså orkidéerna, även om dom även inne är fantastiska 👍 pelargoner, nässlor, klöver & inte minst mina alla begonior 👌

 

Nåja, det reder sej nog 😉 

Älsklingen har tagit 11 dagars semester & vi ska tapetsera ett rum, flytta in en stor ek soffa som jag ska klä om & ett fantastiskt skåp med krön till, allt i samma serie som vi redan har i vardagsrummet 👍 denna tapet hämtade jag ut igår    en gammelsvensk, tror det blir galet läckert därinne 👏 spännande med lite förnyelse 

 

 

Ungen precis nu sittandes på min mage 🤭 en pussunge är vad han är 🥰

 

Ligger & lyssnar på Ring så spelar vi, blir så glad när det är Christer Lundberg som leder det, så mjuk & skön röst & helt fantastisk på att prata med folk ❤️ & alltså Retro innan Ring så spelar vi, vilka godingar man får höra, låtar man inte hört sedan man var liten & som blir till minnen & tårar emellanåt ☺️

 

Dagen idag har inga direkta mål, vill dock ha lite trattkantareller till kvällen, ingen match vet vart dom finns 😉 fortsätta plocka ur rummet som ska förändras, & tror kvällsmaten blir potatisgratäng eller bakad potatis kanske? eller potatissallad? ja ni hör vilka värdsliga funderingar...

 

Himlen är blå & solen strålar redan 🌞

 

   Varm kram till dig som kikar in här ❤️

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards