frallorna

Direktlänk till inlägg 10 november 2023

Dagar som gått…

Av Lena - 10 november 2023 14:22

   

 

 I måndags fikade vi mina föräldrar 🥰

 

 

   Dimman på vägen hem var tjock som bomull

 

   

   

 

  I onsdags åkte mamma, moster Malte & jag till graven i Nås VästerDalarna för att se till den, hanns ju inte med till Alla Helgona då vädret blev på tok, Kykogårdens alla stenar hade setts över & många låg nu, som vår 😔 vi hoppas nu efter samtal att den hinner resas innan frosten kommer 

 

   

 

 I denna skola gick moster & mamma från klass 2 då skolan precis i backen vi mormor & morfar brann ner, & i röda längan bakom dom 2 bruna chalusi dörrarna var otäcka toaletter en våning upp, dit ville ingen gå så dom flesta försökte hålla sej 😉 många minnen kom för mamma & moster 🥰

 

   

 

Missionshuset mitt emot är fortfarande aktivt ❤️

 

   

 

Känner mej sååå nöjd med sovrummet, det som jag röjde ur en massa kartonger å skräp ur, tog 2 av mina nya men gammla röda ljuvliga vaddtäcken & lade på & svärmors virkade överkast ❤️ vilket jobb att virka så, & som om inte det är nog har jag ett till i beige med annat mönster, får väl variera mej framöver 👍


Tapeten köpte morfar för över 55 år sedan från England, då en kvinna född i Nås köpt en sommarstuga där i backen ovanför morm & morfar & morfar som målade & tapetserade hos folk efter pensionen hjälpte henne, & när han satte upp denna där tyckte han den var så fin att  han bad henne köpa några rullar tills näsa gång hon kom. 2, 5 rullar låg kvar i garderoben när deras hus städades ur efter deras bortgång 💔 jag fick dom då ingen annan var spekulant 👍 mormor fullkomligt älskade den, med blommo & fjärilar 🥰  jag likaså ❤️

 

   

 

En pojk på var sida, grannens Nubbe, brukar vara inne här ibland 👍  

 

   

 

 Ungen ääälskar sin igloo, men idag ville han inte se mej 🤭

 

 

 

Vädret har vart såhär nu så länge så jag tappat räkningen på dagar eller veckor, känns märkligt att solen har vart gömd så otroligt länge, & översvämningar överallt & sjön har svällt över...






 

  ... så fortsatt ruskväder & jag som fått carvings på blomkåls/potatis & purjolökssoppa gjorde en till, fröbröd & hummu, så gott!! 😋   

 

Fredag & Idol såklart, regnet ska öka än mer ikväll & bli snöblandat, tur vi bor på ett berg & mystiskt att detta är vädret i november... 

 

Älsklingen har kommit hem & nu blir det kaffe, fick toksug på godis & gjorde chokladbollar med starkt kaffe 👍 blev gott de!

 

   Varm kram till dej som kikar in här ❤️

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards