frallorna

Direktlänk till inlägg 15 september 2023

Freda…

Av Lena - 15 september 2023 18:25

 

 

 I förrgår var Sam här ❤️ hade aningen ont i halsen & var hemma från skolan, Malte blir lyrisk & sååå glad när han kommer ❤️

 

 

 

 

 

  Igår åkte Malte & jag till Kyrkparken & tog en skön promenad i den ljumma krispiga höstluften, han var så yster & galopperade mestadels 😊

 

Ja så blev det åXå mer Aroniabär, 5 liter

 

Har jobbat natt & direkt efter åkte jag i morse till bärbuskarna igen & plockade 10 liter till, rensade & sköljde & har fryst i omgångar, tror jag har 35 liter i frysen nu 👍 få se om? jag ska plocka lite mer, annars går jag över till lingon 😉 tänker lika där, en 30 liter 👌

Gjort mina "drinkar" nu i flera dagar & min halsbränna har upphört helt, ett under, blandar en stor mugg med Aronia, växtmjölk & lite lite Agave, mixar på hög hastighet så det blir helt slätt & sedan klunk klunk klunk 😋 tänker mej att ibland blanda i lingon åXå 👍

Bidde tyvärr inte så mycket blåbär, har väl ca 10 liter bara i frysen, men Aronia är ju ett blåbärs släkte & ännu mer i näringsinnehåll 😉 & inte att förglömma hjortronen!! & 15 liter eko gubbar 🍓 bara att hoppas det inte blir något frys haveri 🫣

 

Har just sett klart på Tårtgeneralens dotter på SVT, alltså den är bara såååå underbar & humoristisk 😊 sett den för nått år sedan, men man glömmer en del 😞

Gjort en kantarellstuvning till dom varma mackorna vi ska äta om en stund, å så freda på det & ledighet 👏  ja i alla fall för oss som inte jobbar helger

 

Somnade 12.00 & vaknade 14.00, vi får se om John kommer tidigare än jag vill? 🤔

 

             ❤️Kram kram ❤️

 

 

 

  

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 september 2023 14:28

Det var minsann inte dåligt. Jag har plockat bara lite blåbär och hjortron var det inte så mycket av men jag har massor med vinbär och krusbär i frysen och lingon har jag gjort både sylt och saft och har i frysen. Nu gör jag äppledricka för jag vann en stor påse äpplen på surströmmingskivan som pro hade igår.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards